fa

حسن روحانی در گفتگو با ماکرون؛ تا زمانی که آمریکا همه تحریم‌ها علیه ایران را لغو نکند، شرایط تغییر نخواهد کرد.

رئیس جمهور ایران طی گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود گفت که کشورش درباره برجام مذاکره مجدد نخواهد کرد.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران طی گفتگوی تلفنی با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود درباره مذاکره با آمریکا گفت: تحت هیچ شرایطی برای توافقی که در نتیجه دوسال مذاکره به دست آمده، مذاکره مجدد نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری «ایرنا»، روحانی در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت: تحت هیچ شرایطی برای توافقی که در نتیجه دوسال مذاکره به دست آمده، مذاکره مجدد نخواهیم کرد. آمریکایی‌ها بر خلاف موازین بین المللی با اعمال و تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران ثابت کردند به هیچ وجه خواهان حل و فصل مسائل نیستند.

رئیس جمهور ایران خروج آمریکا از برجام را به ضرر ایران، منطقه، کشورهای اروپایی و حتی خود آمریکا دانسته است.

وی همچنین دلیل پایبندی ایران در برجام پس از خروج آمریکا را وعده طرف‌های اروپایی برای تضمین منافع اقتصادی از جمله حل وفصل مسائل مربوط به روابط بانکی و فروش نفت معرفی کرده و اضافه کرد: متاسفانه هیچیک از آنها در مقام عمل تحقق پیدا نکرد. اگر ایران نتواند از فواید برجام بهره مند شود، بر اساس بندهای 26 و 36 برجام مرحله به مرحله تعهدات خود را کاهش خواهد داد.

حسن روحانی در ادامه دولت آمریکا را عامل و مسئول اصلی ایجاد و تشدید تنش‌ها در منطقه خوانده و اظهار داشت: پهپاد آمریکایی پس از نقض حریم هوایی ایران و عدم توجه به چند اخطار از سوی پدافند ایران مورد هدف قرار گرفت و اگر آمریکایی‌ها بخواهند دوباره به آب‌ها و حریم هوایی ایران تجاوز کنند، نیروهای مسلح ایران مأمور به مقابله با آنها بوده و برخوردی قاطع خواهند داشت.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در این گفتگوی تلفنی بر تعهد فرانسه برای حفظ برجام تاکید کرده و خواستار خویشتنداری آمریکا و ایران به منظور کاهش تنش در منطقه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا