خاورمیانهسیاست

حلوصی آکار: پس از پایان ضرب الاجل اقدام لازم را انجام خواهیم داد

وزیر دفاع ترکیه با ابراز رضایت از روند توافق سوچی، اعلام کرد که با پایان 150 ساعت مقرر شده، ارزیابی های جدید انجام، و اقدام لازم را عملی خواهیم کرد.

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه با اشاره به توافق آنکارا با مسکو در باره شمال شرق سوریه اظهار داشت: تا پایان 150 ساعت توافق شده در خصوص توقف عملیات، تحولات را زیر نظر داشته و پس از آن با ارزیابی های جدید اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

آکار که برای شرکت در اجلاس وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو به بروکسل رفته است، در مصاحبه با خبرنگاران ضمن اعلام این موضوع افزود: توافق سوچی کاملا عادی و طبق برنامه ریزی‌ها به پیش می رود. 150 ساعت توافق شده نیز ساعت 18:00 روز 29 اکتبر به پایان می رسد. با توجه به روند تحولات اقدامات لازم را عملی خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به سیاه نمایی بعضی رسانه ها علیه عملیات چشمه صلح، افزود: برخی ادعاهای دروغ از طرف بعضی رسانه ها مانند تغییر بافت قومی و از این قبیل خبرها منتشر می شود که به هیچ عنوان واقعیت نداشته و غیرقابل قبول است. این ادعاها کاملا دروغ و غیراخلاقی است.

وزیر دفاع ترکیه تصریح کرد: هر کسی تمایل داشته باشد می تواند بیاید و از نزدیک وضعیت آن‌جا را مشاهده کند که آیا چنین چیزی وجود دارد؟ و یا دروغ هایی مانند استفاده از سلاح شیمیایی!.

به گزارش خبرگزاری آنادولی، وی همچنین از خبررسانی درست این خبرگزاری و آشکارسازی دروغ پردازی و سیاه نمایی رسانه ها و صفحات اجتماعی حامی تروریست های پ.ک.ک/ی.پ.گ که با جعل تصاویر مربوط به رویدادهای و زمان‌های دیگر سعی در تخریب این عملیات داشتند، قدردانی کرد.

آکار همچنین اعلام کرد که آنکارا از تمدید یک ساله استقرار سامانه های موشکی پاتریوت اسپانیا در ترکیه استقبال می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا