آذربایجانایران

حمایت از فعالین محبوس حرکت ملی آذربایجان؛ آزادلیق اوغروندا محبوس اولانلارا آزادلیق

جمعی از جوانان حرکت ملی آذربایجان روز جمعه ۴ خردادماه ۱۴۰۳ در حمایت از فعالین محبوس حرکت ملی آذربایجان در زندان های ایران از جمله آقایان محمود اوجاقلو و مرتضی پروین اقدام به دیوارنویسی نموده و خواستار آزادی زندانیان سیاسی آذربایجانی شدند

«آزادلیق اوغروندا محبوس اولانلارا آزادلیق»، «فرزندان غیور و قهرمان آذربایجان را آزاد کنید#مرتضی پروین#محمود اوجاقلو»، «ما ملت آذربایجان خواهان آزادی فعالین سیاسی مان هستیم»، «یولوموز و آماجیمیز:آزادلیق_عدالت_میللی حکومت» از جمله متونی است ‌که به صورت گسترده در سطح شهر اردبیل دیوارنویسی شده است.

محمود اوجاقلو با گذشت ۱۷ ماه از دوران حبس خود کماکان محروم از مرخصی در بند ۴ زندان اوین به سر میبرد و با تهدید به پرونده سازی از سوی نیروهای امنیتی مواجه گردیده است.

محمود اوجاقلو ، ۱شهریور ۱۴۰۲ تنها پس از ۲روز از ارسال پرونده‌اش به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۱۱ سال حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.

بنا به اطلاع نزدیکان آقای اوجاقلو، پرونده این فعال مدنی ۲۹ مرداد ۱۴۰۲، به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال گردیده بود و شعبه مذکور تنها ۲روز پس از دریافت پرونده و بدون آنکه آقای اوجاقلو را جهت دفاع از اتهام انتسابی احضار کند اقدام به صدور رای ۱۱سال حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی کرده بود.

مرتضی پروین جدا فعال حرکت ملی و هنرمند آذربایجانی نیز با گذشت بیش از ۱۱۰ روز از بازداشت غیر قانونی‌ توسط‌ نیروهای‌ اطلاعاتی، با دخالت نهادهای امنیتی و کارشکنی مسئولین قضایی تاکنون‌ از خدمات‌ تخصصی‌ درمان‌ با‌ وجود‌ کمر‌ دیسک شدید، دسترسی به وکیل محروم مانده و بدون امکان تودیع قرار وثیقه و آزادی موقت در زندان اوین در بازداشت به سر می برد.

طی روزهای۱۶، ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲، عبدالعزیز عظیمی قدیم ,آیدا صدیقی، فاطمه آتشی، سهیلا اصغری، مرتضی پروین جدا، ودود اسدی، سالار طاهر افشار، سعید جمال زاده، باقر حاجی زاده، آیاز سیف خواه، سعید مینایی، کمال نوری، آراز امان، طاهر نقوی، سعید دوستان، سلیمان «آیدین» محمدی، کرم مردانه و عبدالله واحدی در شهرهای اردبیل، خیاو «مشگین‌ شهر»، رشت، اورمیه، تبریز، اسلامشهر تهران، کرج و آستارا، توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت شده بودند.

که تا لحظه تنظیم خبر آقایان ودود اسدی، سالار طاهر افشار، آیدین محمدی، عبدالله‌ واحدی، سعید مینایی و سعید دوستان با تودیع قرار وثیقه به طور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا