جهان

حمله با سلاح سرد در حوالی ساختمان سابق شارلی هبدو در پاریس

در پاریس، پایتخت فرانسه، یک مهاجم در نزدیکی ساختمان سابق مجله شارلی هبدو با چاقو به چند نفر حمله کرد. پلیس اعلام کرد که دو نفر در رابطه با این حادثه بازداشت شدند.

در اولین اظهارات اگرچه عنوان شد که چهار نفر زخمی شده اند، اما بعدا اعلام شد که تعداد مجروحان ۲ نفر بوده و وضعیت یکی از آنها وخیم است. مجروحان کارمندان یک سازمان مطبوعاتی بوده‌اند.

اگرچه هنوز هدف این حمله مشخص نیست، اما احتمال داده می‌شود که این حمله تروریستی باشد.

پلیس پاریس امروز جمعه ۴ مهرماه در توئیتر اعلام کرد که قوای خود را به منطقه ریچارد لنور فرستاده است. همچنین به پاریسی ها اخطار داده شد که به این منطقه نروند.

پس از اینکه ژان کاستکس، نخست وزیر و ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه در محل حادثه حاضر شدند، برای بررسی موضوع جلسه بحران تشکیل دادند.

پلیس پاریس دقایقی پس از انتشار خبر حادثه اعلام کرد که یک فرد مظنون در این ارتباط دستگیر شده است. نفر دوم نیز ساعاتی پس از این حمله در متروی پاریس بازداشت شده است. دادسرای ضد تروریسم رسیدگی به این حادثه را بر عهده گرفته است.

همچنین، شهرداری منطقه ۱۱ پاریس دستور داد ورودی و خروجی مدارس، مهد کودک ها و خانه های سالمندان بسته شود.

گفتنی است که در همان منطقه، در سال ۲۰۱۵ حمله ای به مجله شارلی هبدو انجام شد و ۱۲ نفر کشته شدند. این مجله پیش از این کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام منتشر کرده بود.

این حمله همزمان است با برپایی دادگاه محاکمه ۱۴ مظنون به همدستی در حمله مرگبار سال ۲۰۱۵، که از ۲ سپتامبر آغاز شده و چند هفته پس از انتشار مجدد کاریکاتورهای پیامبر اسلام توسط این مجله.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا