ایرانخاورمیانه

حمله جنگنده‌های اسرائیل به نیروهای سپاه پاسداران در جنوب دمشق

خبرگزاری حکومت بشار اسد و دیدبان حقوق‌بشر سوریه شامگاه یکشنبه ۱۰ اسفند خبر از حمله جنگنده‌های اسرائیل به نیروهای سپاه پاسداران ایران در جنوب دمشق دادند.

خبرگزاری حکومت بشار اسد در سوریه (سانا) گزارش داد که پدافند هوایی ارتش این حکومت شامگاه روز یک‌شنبه ۱۰ اسفند حمله موشکی جنگنده های اسرائیل از سمت بلندی‌های جولان علیه بعضی اهداف واقع در اطراف دمشق را «رهگیری» و «بیشتر آن ها را ساقط کرد.»

این خبرگزاری جزییات بیشتری از این حمله ارایه نداد و مشخص نکرد موشک‌هایی که نتوانسته‌اند رهگیری کنند به کجا اصابت کرده اما دیدبان حقوق‌بشر سوریه گزارش داد که موشکهای اسرائیلی به مناطق اطراف سیده زینب در جنوب دمشق، که سنگر اصلی “سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” و حزب الله لبنان است، اصابت کردند.

با این حال، این نهاد حقوق‌بشری افزود که هنوز جزئیات بیشتری در مورد تعداد تلفات و خسارات مادی ناشی از حملات اخیر گزارش نشده است.

همزمان رسانه‌های اسراییل به نقل از منابه نظامی این کشور گزارش دادند که این حمله پاسخی بوده در رابطه با انفجار مشکوک در کشتی تجاری «ام‌وی هلیوس رِی» این کشور که پنج‌شنبه شب، ۷ اسفند ماه در دریای عمان، هنگام عزیمت به سنگاپور رخ داده است.

در آن زمان، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل گفت: “بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که ایران مسئول انفجار در این کشتی است.”

آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل نیز گفت که ایران مسئول انفجار کشتی این کشور در دریای عمان است. وی گفت: “این به ما یادآوری كرد كه ایران فقط یك تهدید هسته ای نیست، بلكه اقدامات تروریستی علیه اهداف غیرنظامی انجام می دهد.”

دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل نیز روز شنبه گفت: “ایران به تحریک اسرائیل ادامه می دهد و حمله به کشتی اسرائیلی در دریای عرب گواه این موضوع است.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا