ایرانجهانخاورمیانهسیاست

حمله راکتی شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به نظامیان آمریکایی در سوریه

پس از حمله جنگنده‌های آمریکا به تأسیسات گروه‌های شبه‌نظامی همسو با ایران در سوریه و عراق، امروز خبر از حمله راکتی به نیروهای آمریکایی داده می‌شود.

پس از آنکه جنگنده های آمریکایی در پاسخ به حملات پهپادی شبه نظامیان مورد حمایت ایران علیه پرسنل و تأسیسات آمریکایی در عراق است. بامداد روز دوشنبه تأسیسات عملیاتی و ذخیره سازی اسلحه متعلق به این گروه‌ها را در دو مکان در سوریه و عراق هدف قرار دادند، رسانه‌های حکومتی سوریه از شلیک چند راکت به یک پایگاه نیروهای آمریکایی در میدان نفتی العمر واقع در منطقه دیرالزور خبر دادند.

خبرگزاری سانا جزییاتی از این حمله ارائه نداده است ولی رسانه‌های دیگر در منطقه گفتند احتمالا شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران عامل حملات راکتی به نیروهای آمریکایی در میدان نفتی العمر بودند.

روز دوشنبه، نیروهای آمریکایی در انتقام گیری آشکار در سوریه مورد حمله موشکی قرار گرفتند، اما این حمله تلفاتی در پی نداشته و ارتش آمریكا با شلیك توپخانه ضد راکتی به مواضع پرتاب راکت پاسخ داد.

کاخ سفید تأکید کرده است که حملات هوایی بامداد دوشنبه جنگنده‌های آمریکایی برای محدود کردن و جلوگیری از عملیات شبه نظامیان مورد حمایت ایران در آینده علیه پرسنل ایالات متحده طراحی شده است.

رسانه‌های منطقه می‌گویند که حملات راکتی مورد اشاره واکنشی به حمله یکشنبه شب آمریکا به نیروهای شیعی متحد ایران است.

کتائب سیدالشهدای عراق:  هواپیماهای آمریکا را در عراق هدف قرار خواهیم داد.

کتائب سیدالشهدای عراق، گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران پس از حمله بامداد دیروز آمریکا به مواضعشان در مرز این کشور با سوریه تاکید کرد که از این به بعد وارد جنگ باز با آمریکایی ها خواهیم شد و هواپیماهای آنها را در عراق هدف قرار خواهیم داد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا