اجتماعیاقتصادایرانسیاست

حمله مأموران امنیتی در یکمین ماه اعتصاب کارگران هفت‌تپه

بر اساس گزارشات منتشر شده در یکمین ماه اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه مأموران امنیتی جمهوری اسلامی با حمله به معترضان عده‌ای بازداشت کردند.

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از «کانال مستقل کارگران هفت تپه» امروز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه، همزمان با یکمین ماه اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه ماموران امنیتی با حمله به اعتصاب کنندگان ۴ نفر از کارگران را بازداشت کردند.

طبق این گزارش اسامی کارگران بازداشت شده عبارتند از: مسلم چشم خاور. محمد خنیفر، ابراهیم عباسی منجری و یوسف بهمنی.

این گزارش می‌افزاید نیروهای امنیتی شهر شوش «با فحاشی و تهدید و به طرزی خشونت آمیز و با هتک حرمت با این نمایندگان کارگران برخورد کرده و آنها را با خشونت به این طرف و آنطرف پرتاب کرده و نهایتا با خشونت به داخل ماشین خود پرتاب کرده‌اند.»

از سوی دیگر گزارش‌های همزمان حاکی از آن است که اسماعیل محمد ولی، خبرنگار مستقل حوزه کارگری و عکاس همراه او که هنگام تهیه گزارش از این کارخانه بازداشت شده‌ بودند آزاد شدند.

کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه از یک ماه پیش در شهر شوش تجمعات اعتراضی و راهپیمایی‌هایی را برگزار کرده و خواهان «پرداخت حقوق معوقه» آنان،‌« تمدید دفترچه بیمه»، «بازگشت به کار همکاران اخراجی»،‌ «خلع ید کارفرما و بخش خصوصی» و «بازگرداندن ثروت‌های اختلاس‌شده به کارگران» بودند.

به گفته کارگران نیشکر هفت‌تپه، آنها از سال ۱۳۹۴ تا کنون بیش از ۱۰۰ بار اعتصاب کرده اند.

کارگران معتقد بودند که کارفرمای بخش خصوصی توان مدیریت کارخانه را ندارد و شورای کارگری می تواند بهتر از کارفرما این مجتمع را اداره کند.

امید اسدبیگی مدیرعامل سابق نیشکرهفت تپه، متهم ردیف اول یک پرونده اخلال در نظام ارزی و پولی ایران است که در کیفرخواست او عنوان اتهامی سردستگی سازمان یافته اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارزهای دولتی به چشم می‌خورد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا