اقتصادایرانجهان

ایرانی‌ها صدرنشینی خود را در خرید خانه از ترکیه برای پنمین ماه متوالی حفظ کردند

سازمان آمار ترکیه گزارش تازه خود در باره فروش مسکن در ترکیه را منتشر کرد که بر اساس آن شهروندان ایران برای پنمین ماه متوالی صدرنشین خرید خانه شدند.

سازمان آمار ترکیه امروز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه تازه‌ترین گزارش خود در باره فروش املاک و مستغلات در سطح این کشور را منتشر کرد که نشان می‌دهد علیرغم بسته بودن مرزها مابین ترکیه و ایران، ایرانی‌ها در ماه ژوئن نیز صدرنشینی خود را حفظ کرده‌اند.

ترکیه از اوایل اسفند مرز های خود را به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بر روی ایرانی‌ها بسته بود.

بر اساس گزارش تازه سازمان آمار ترکیه شهروندان ایرانی در ماه ژوئن  ۳۹۸ خانه و آپارتمان در ترکیه خریداری کردند. عراقی‌ها با ۲۵۷ خانه در رتبه دوم، چینی‌ها با ۷۸ خانه در رتبه سوم، شهروندان جمهوری آذربایجان با ۷۰ خانه چهارم و شهروندان فدراسیون روسیه با ۶۳ خانه در رتبه پنجم قرار گرفتند.

به دلیل پایین بودن نرخ بهره، فروش خانه در ماه ژوئن در ترکیه رکورد شکست.

سازمان آماری ترکیه، براساس داده های حاصل از فروش مسکن در ترکیه همچنین اعلام کرد در ژوئن سال ۲۰۲۰ نسبت به ماه ژوئن ۲۰۱۹ با ۲۰۹.۷ درصد افزایش به بالاترین سطح یعنی ۱۹۰ هزار و ۱۲ باب خانه رسید.

سازمان آمار ترکیه چهار ماه پیش نیز گزارشی منتشر کرده بود که نشان می‌داد در سه ماهه اول سال جاری میلادی، ایرانیان فقط در ماه مارس، ۴۶۵ واحد مسکن در ترکیه خریداری کرده‌اند.

بر اساس این گزارش در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی، ایرانیان ۱۸۶۴ واحد مسکن در ترکیه خریداری کرده‌اند که در این دوره زمانی نیز در صدر مشتریان خارجی خانه بوده‌اند.

ایرانی‌ها تا هم‌اکنون، یعنی تا نیمه نخست سال جاری میلادی با حفظ صدرنشینی ۲ هزار و ۶۲۸ باب خانه یا آپارتمان در ترکیه خریده‌اند.

بر اساس اصلاحاتی که در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۸ انجام شد اعطای شهروندی به اتباع خارجی در ازای مبلغ ۲۵۰ هزار دلار مقدور شد.

خبرگزاری ایلنا روز دوشنبه ۱۲ خرداد، گزارشی منتشر کرده که می‌گفت به علت افزایش قیمت خرید، فروش و اجاره زمین و مسکن در جزیره کیش که دلیل آن «سوء مدیریت» عنوان شده، سرمایه گذاران ایرانی، سرمایه‌های خود را به ترکیه منتقل می‌کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا