خاورمیانه

حمله هوایی به پایگاه ایران در سوریه؛ ۷ کشته

در یک حمله هوایی توسط هواپیماهایی ناشناس به مواضع نیروها و شبه‌نظامیان هوادار ایران که در شرق سوریه در نزدیکی مرز عراق به وقوع پیوست ۷ شبه نظامی کشته شد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت خبر داد که هواپیماهای ناشناس یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای تحت حمایت ایران در شرق سوریه در نزدیکی مرز عراق را هدف حمله قرار دادند و شماری از آنها را کشتند.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه این حملات روز شنبه ۲۷ اردیبهشت صورت گرفته‌اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه که دیروز یکشنبه این خبر را منتشر کرده خاطرنشان کرد که مسئولیت این حملات هوایی را هنوز هیچ‌ کشور یا گروهی بر عهده نگرفته است.

در این گزارش گفته شده اس که پایگاه هوایی «معيزيلة» که در اختیار نیروهای ایران است و همچنین مواضع نیروهای نزدیک به ایران در حومه شهر البوکمال در نزدیکی مرز سوریه و عراق بمباران شد.

عمر ابولیله، یکی از فعالان حقوق بشر در استان دیر‌الزور در شرق سوریه، این خبر را مبنی بر اینکه حمله صورت گرفته به نیروهای عراقی تحت حمایت ایران در این پایگاه بوده است. را تایید کرده است .هنوز گزارشی از شمار دقیق تلفات منتشر نشده است.

در روزهای گذشته تجهیزات نظامی جدیدی به این پایگاه انتقال یافته بود

از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه در سال ۲۰۱۱ ارتش اسرائیل بارها مناطقی را در خاک سوریه بمباران کرده است. اهدافی که اسرائیل به آنها حمله کرده، مواضع ارتش سوریه، نیروهای ایرانی و ستیزه‌جویان حزب‌الله لبنان در خاک سوریه بوده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید، اخیرا گزارش‌های متعددی مبنی بر حملات اسرائیل به داخل سوریه منتشر شده است، از جمله تازه‌ترین آنها حمله‌ای است که در تاریخ ۱۵ اردیبهشت صورت گرفت و بر اثر آن ۱۴ نیروی تحت حمایت ایران کشته شدند.

حملات اسرائیل به پایگاه‌های نظامی ایران در دو سال گذشته تشدید یافته است. نفتالی بنت، وزیر دفاع پیشین اسرائیل حدود ده روز پیش حضور ایران در سوریه را تهدیدی برای کشورش توصیف کرد. او گفت اسرائیل به حملات خود تا خروج کامل نیروهای نظامی ایران از سوریه ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا