خاورمیانه

حمله هوایی منتسب به اسرائیل در حومه دمشق؛ صدای «انفجار در منطقه قلمون» شنیده شد

خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، به نقل از یک مقام نظامی این کشور از حمله موشکی اسرائیلی به مناطق جنوبی سوریه خبر داده است.

این مقام نظامی گفته است، در ساعت ۱۲:۴۰ بامداد روز یکشنبه ۲۷ اسفند نیروی « متخاصم اسرائیلی از سمت جولان اشغالی حمله هوایی کرد و تعدادی از نقاط منطقه جنوب را هدف قرار داد.»

سانا به نقل از این مقام نظامی تصریح کرد: پدافند هوایی ارتش سوریه به این حمله پاسخ داد و تعدادی از موشک‌ها را منهدم کرد.

این مقام نظامی می‌گوید، این حمله خسارت مالی برجای گذاشت و یک سرباز نیز حمله مجروح شد.

در همین حال، گروه‌های مخالف حکومت بشار اسد می‌گویند، در این حمله، صدای «چند انفجار مهیب» در حومه دمشق، پایتخت سوریه، شنیده شده است.

شبکه العربیه و دیده‌بان حقوق بشر سوریه، یک گروه مخالف حکومت بشار اسد مستقر در لندن، نیز همزمان از حمله منتسب به اسرائیل به منطقه قلمون خبر دادند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید درپی حملات موشکی اسرائیل به دست‌کم دو مکان در کوه‌های قلمون انفجارهای شدیدی روی داد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین اضافه کرده است یکی از دو سایت در کوه قلمون که مورد حمله قرار گرفت یک انبار اسلحه گروه حزب الله لبنان در آن قرار داشت.

العربیه نیز می‌گوید، این حمله موشکی باعث انفجار و آتش سوزی شد که شعله‌های آتش از دور دست نیز قابل رویت بود.

در جریان حمله منتسب به اسرائیل در مرکز شهر ساحلی بانیاس در شمال غرب سوریه واقع در دریای مدیترانه در ۱۱ اسفند، یک سرهنگ سپاه و دو نیروی حزب الله لبنان کشته شدند.

خبرگزاری رسمی دولت ایران، ایرنا، به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران، او را رضا زارعی با درجه «سرهنگ» معرفی کرده بود.

طبق این گزارش او از نیروهای «منطقه یکم نیروی دریایی سپاه» بوده که به عنوان «مستشار» در سوریه حضور داشت و همراه با دو تن از نیروهای حزب‌الله لبنان در شهر بانیاس کشته شدند.

دولت سوریه بارها حملات هوایی اسرائیل به خاک خود را محکوم کرده و آنها را به عنوان اقدامات تجاوزکارانه و نقض حاکمیت خود توصیف کرده است. اسرائیل بدون اظهار نظر درباره چنین حملاتی، این حملات را به عنوان اقدامات لازم برای مقابله با تهدیدات ناشی از حضور ایران و نیروهای نیابتی آن در سوریه توجیه کرده است.

از زمان آغاز جنگ اسرائیل در غزه از ۱۵ مهرماه، اسرائیل در چارچوب مقابله با تدارکات گروه‌های متحد تهران در منطقه، حمله به اهداف وابسته به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه را افزایش داده و به پدافند هوایی ارتش سوریه و برخی از نیروهای حکومتی سوریه نیز حمله کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا