آذربایجان

حمله وحشیانه نیروهای امنیتی ایران به خانه پدری «شاهین برزگر» در تبریز

روز‌ چهارشنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ نیروهای‌ امنیتی ایران به طرز وحشیانه ای به منزل پدری شاهین برزگر فعال آذربایجانی‌ ساکن‌ تبریز هجوم برده اند و‌ به‌ دلیل‌ عدم‌ حضور این‌ فعال آذربایجانی‌ در منزل نتوانسته‌ اند‌ وی را بازداشت نمایند.

 نیروهای امنیتی به دلیل نبودن آقای برزگر در منزل با شکستن درب خانه به زور وارد خانه شده و اقدام به ضرب و شتم برادر و خواهر وی کرده اند.

بنا به اطلاع نزدیکان آقای شهاب برزگر و خانم شادی برزگر در پی این ضرب و شتم مجروح گردیده و دست خانم شادی برزگر دچار آسیب جدی شده است.

شاهین برزگر دانشجوی رشته حقوق و مربی رقص آذربایجانی بوده و پیشتر نیز بارها توسط نهادهای امنیتی ایران سابقه تهدید، احضار، بازداشت و زندان را در پرونده دارد از جمله سال ۹۷ در حالی که دوره خدمت سربازی خود را می‌گذراند، در پی شرکت در مراسم خاکسپاری مرحوم حسن آذربایجان(دمیرچی) بازداشت شد.

وی در دادگاهی به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۳ماه حبس تعزیری محکوم و دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی نهایتاً با رد اعتراض ایشان حکم ۳ ماه حبس وی را عیناً تایید کرد و در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به ۳ میلیون تومان جزای نقدی بدل از ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا