آذربایجانایران

حمید قره‌حسنلو؛ جلوگیری از دسترسی پزشک آزربایجانی به خدمات درمانی با وجود وخامت وضع جسمانی

حمید قره‌حسنلو به دلیل بیماری کولیت روده به شدت بی‌حال است و به جای اعزام او به بیمارستان، تنها به وصل کردن یک سِرُم در بهداری زندان اکتفا می‌کنند.

حمید قره‌حسنلو، پزشک زندانی در زندان مرکزی کرج، به دلیل بیماری قلبی و کولیت روده، شرایط جسمانی وخیم و نامناسبی دارد، اما مقام‌های زندان از اعزام او به بیمارستان دسترسی به خدمات درمانی مناسب جلوگیری می‌کنند.

گزارش می شود کولیت روده به شدت قره‌حسنلو را اذیت می‌کند و دچار بیرون‌روی و خون‌ریزی شدید است. طی یک ماه گذشته وکلای او تلاش کردند امکان اعزام ایشان به بیمارستان را فراهم کنند، اما اجازه این کار داده نمی‌شود، حتی خانواده حاضر شده است با هزینه شخصی او را به بیمارستان ببرند، ولی اصلا اجازه نمی‌دهند.

کولیت روده باعث خون‌ریزی می‌شود حمید قره‌حسنلو به دلیل این بیماری به شدت بی‌حال است و به جای اعزام او به بیمارستان، تنها به وصل کردن یک سِرُم در بهداری زندان اکتفا می‌کنند تا آب بدن‌اش کمی به حال نرمال باز گردد و دوباره او را به بند برمی‌گردانند در حالی که این نیاز به درمان و داروی جدی دارد و باید به بیمارستان منتقل شود.

حمید قره‌حسنلو در حال حاضر برای کنترل کولیت روده داروی «مزالازین» مصرف می‌کند. این پزشک زندانی پیش‌تر نیز دو بار سکته قلبی کرده است که دومین بار آن فروردین ماه سال جاری بود. به همین دلیل او دو استنت (لوله باریک پلاستیکی) در قلب‌اش دارد که در مدت بازداشت و زندان چک‌آپ نشده

حمید قره‌حسنلو علاوه بر بیماری‌های زمینه‌ای، هم‌چنان از عوارض ناشی از شکنجه و ضرب و شتم در زمان بازداشت نیز که به شکسته شدن چهار دنده او و سوراخ شدن ریه‌اش انجامید، رنج می‌برد.

بر اساس عکسی که از حمید قره‌حسنلو به دست زمانه رسیده است، او را در بهداری زندان نشان می‌دهد که با وجود کاهش وزن و‌ شرایط وحیم جسمانی با دست‌بند به تخت بسته شده است.

فرزانه و حمید قره‌حسنلو، ساعت ۲ بامداد ۱۳ آبان ۱۴۰۱ با یورش نزدیک به ۱۰ نیروی امنیتی به منزل شخصی آنها در کرج همراه با ضرب و‌ شتم بازداشت شدند. آنها را به همراه ۱۹ تن دیگر به اتهام قتل یک بسیجی به نام روح‌الله عجمیان در جریان اعتراضات مراسم چهلم حدیث نجفی در کرج دستگیر کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا