ایران

خامنه‌ای بر ادامه سرکوب خونین مردم تاکید کرد

خامنه‌ای با تاکید بر سرکوب اعتراضات مردمی گفت:«اینها بسیار حقیرتر از آن هستند که بتوانند به نظام آسیب بزنند.»

علی خامنه‌ای، رهبر نظام جمهوری اسلامی طی اظهاراتی ضمن تحقیر آزادی‌خواهی و اراده مردم برای تغییر رژم، بر تداوم سرکوب خشونت‌بار معترضان تاکید کرد.

خامنه ای شنبه 28 آبان در دیدار با شماری از هواداران نظام از اصفهان، بی‌اعتنا به خواست و اراده مردم معترض که بیش از دو ماه است به تظاهرات آزادی‌خواهانه ادامه می‌دهند، معترضان را «دشمن» توصیف کرده و در ادامه سخنان خود گفت:«دشمنان حقیرتر از آنند که بتوانند به نظام آسیب بزنند.»

خامنه‌ای که این روزها تصاویر و نمادهای حاکمیت او در جای جای ایران به دست مردم معترض خشمگین آزادی‌خواه به شعله‌های آتش سپرده می‌شود، بر ادامه سرکوب خونین مردم تاکید کرده و گفته:«بساط شرارت جمع خواهد شد.»

خامنه‌ای در سخنان خود با «اغتشاشات» خواندن تظاهرات ضد‌حکومتی، گفت:«صحنه گردانان اصلی اغتشاشات اخیر که نتوانستند مردم را به صحنه بیاورند، درصددند با ادامه شرارت‌ها، مسئولان را خسته کنند اما اغتشاشات جمع خواهد شد.»

 اعتراضات سراسری در ایران که با سرکوب خونین و خشونت‌آمیز حکومت در بیش از دو ماه پیش همراه بوده واکنش‌های گسترده داخلی و بین‌المللی را در پی داشته است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران در هفته‌های گذشته بارها از معترضان با عناوین مشابه نام برده‌اند و با استفاده از همین تعابیر، اتهامات سنگینی را به بازداشت‌شدگان وارد کرده‌اند.

اتهام «افساد فی‌الارض» برای شماری از بازداشت‌شدگان که می‌تواند حکم اعدام را برای آن‌ها در پی داشته باشد، واکنش‌های سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی را در پی داشته است.

این در حالی است که بر اساس ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، نیروهای لباس‌شخصی و امنیتی در هفته‌های گذشته علاوه بر شلیک مستقیم به معترضان، به تخریب اموال شخصی و عمومی اقدام کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا