ایرانخاورمیانه

خامنه‌ای در دیدار با هنیه بر حمایت جمهوری اسلامی از «فلسطین و غزه» تاکید کرد

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، سه‌شنبه هفتم فروردین، در دیدار با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، و هیات همراه او تاکید کرد که تهران در حمایت از قضیه فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد.

آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی گروه افراطی حماس را یک سازمان تروریستی می‌دانند.

علی خامنه‌ای در این دیدار از آنچه که «ایستادگی بی‌نظیر نیروهای مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه» خوانده، تجلیل کرده است.

رفح

حماس پیشنهادهای اسرائیل برای توافق جدید را رد کرد، اسماعیل هنیه وارد تهران شد

جمهوری اسلامی حماس و گروه‌های نیابتی خود را «نیروهای مقاومت» می‌نامد.

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه گفته است که تهران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مقاوم غزه «هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.»

علی خامنه‌ای همچنین «اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین» را بسیار «خوب و جلوتر» از اسرائیل دانسته و خواستار اقدامات «بیش از پیش» در این زمینه شده است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه نیز در این دیدار از حمایت‌های «دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه» تشکر کرد.

اسماعیل هنیه که یک روز پس از صدور قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه راهی تهران شده، در همین روز با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

این مقام گروه افراطی حماس در کنفرانس خبری به همراه وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران گفت که قطعنامه روزگذشته شورای امنیت سازمان ملل نشان‌دهنده «انزوای بی‌سابقه» اسرائیل است و آمریکا «هم اراده و توان تحمیل خواست خود بر جامعه جهانی را ندارد.»

آمریکا در نشست شورای امنیت در روز دوشنبه به قطعنامه ۲۷۲۸ ارائه شده با حمایت ده کشور غیردائم عضو شورای امنیت برای آتش‌بس در جنگ ارتش اسرائیل با حماس، رأی ممتنع داد.

قطعنامه با حمایت ۱۴ عضو دیگر دائم و غیردائم شورای امنیت پذیرفته شد اما برخلاف خواسته آمریکا، برقراری آتش‌بس را به آزادی گروگان‌های ربوده شده اسرائیلی مرتبط نکرد.

جنگ اسرائیل با گروه افراطی حماس که با یورش غافلگیرکننده این گروه مسلح فلسطینی به اسرائیل در روز ۱۵ مهر آغاز شد، سه‌شنبه هفتم فروردین یکصد و هفتاد و دومین روز خود را پشت سر می‌گذارد.

علی خامنه‌ای پیش از این در چند نوبت مشارکت جمهوری اسلامی در حمله روز ۱۵ مهر حماس به اسرائیل را انکار کرده و در عین حال بر حمایت از حماس تأکید کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا