ایران

خاموشی‌های پراکنده در ایران؛ استاندار تهران: سه هزار مگابایت برق در استان کم داریم

دو روز پس از خاموشی در مناطقی از ورامین، محسن منصوری، استاندار تهران گفت این استان با کمبود جدی برق مواجه است و در اوج مصرف برق، با کسری سه هزار مگابایتی برق روبه‌روست.

منصوری روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا درباره قطع برق گفت: «تلاش داریم که این اتفاق امسال روی ندهد و با خاموشی صنایع پرمصرف و همچنین تغییر شیفت کاری برخی صنایع از روز به شب، جلوی این کار را بگیریم.»

در حالی که قطع برق در سراسر ایران اکنون به یک روال عادی حتی در زمستان‌ها تبدیل شده، استاندار تهران قول قطعی برای جلوگیری از خاموشی‌ها نداد.

اظهارات منصوری در حالی است که شامگاه چهارشنبه برق مناطق گسترده‌ای از ورامین و از جمله منطقه مرکزی شهر برای چندین ساعت قطع شد.

در روزهای پیش رو، مردم این شهر جنوب شرقی استان تهران با گرمای شدید هوا مواجه هستند و قطع گسترده برق در این شهر در حالی روی داد که روز سه‌شنبه، خبرگزاری ایسنا نیز از قطع برق در برخی دیگر از نقاط ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، قطع برق، قطع آنتن‌‌های موبایل و اینترنت را هم به دنبال داشته است.

با وجود تأکید استاندار تهران بر کمبود جدی برق در این استان، کامبیز ناظریان، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، گفت: «هیچ برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی در تهران وجود ندارد و سیاستی در این زمینه تعریف نشده است.»

او علت خاموشی‌های پراکنده اخیر را بی‌ارتباط با کمبود برق دانست و گفت دلیل آن مشکلات فنی و همچنین برخی عوامل همچون طوفان روزهای اخیر بوده است.

این در حالی است که علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، هفته گذشته اعلام کرد شبکه برق ایران در ساعت اوج مصرف تابستان، با ۱۳ هزار مگاوات کسری مواجه است.

قطع برق در سراسر ایران نگرانی‌هایی را به ویژه برای صنایع و اصناف وجود آورده، به طوری که سعید پورآبادی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، گفته است: «بر اساس قانون هر گاه دولت به دلیل کمبودهای مقطعی امکان عرضه برق، گاز یا مخابرات را قطع کند، موظف است تا نحوه خسارت‌های وارده را جبران کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا