ایران

خرج کفن‌ودفن ۵۰ درصد گران‌تر می‌شود

افزایش ۵۰ درصدی منطقی نیست و پرداخت چنین مبالغی خارج از توان مردم است

محمدجواد رضوی، رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز در مورد لایحه اصلاح بهای خدمات سازمان آرامستان‌ها گفت: «میزان درصد افزایش بهای خدمات در این لایحه ۵۰ درصد تعیین شده است.»

رضوی افزود: «افزایش ۵۰ درصدی بهای خدمات آرامستان‌ها منطقی نیست و پرداخت چنین مبالغی خارج از توان مردم است. بنابراین نباید به افزایش یک‌باره این خدمات رأی بدهیم.»

عادل شیشه‌گری دبیر دوم شورای شهر اهواز نیز گفت در آرامستان باغ فردوس این شهر نرخ مزار یک طبقه‌ای سه میلیون تومان است و این برای مردم زیاد است.

علی‌مدد هاشم‌پور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز نیز گفت: «این لایحه با دلایل توجیهی از جمله افزایش بیش از ۷۰ درصدی هزینه مصالح هر مزار، افزایش ۵۷ درصدی هزینه‌های جاری و افزایش ۴۰ درصدی هزینه‌های متفرقه مطرح شده است.»

او افزود: «در آرامستان بهشت‌آباد قطعه‌ای وجود ندارد که بتوانیم ۲۰ یا ۵۰ درصد افزایش نرخ را اعمال کنیم و ۵۰ درصد افزایش نرخ تنها در یک تا دو قطعه عملی می‌شود.»

حمید دغاغله رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز نیز در این‌باره گفت: «اکنون بسیاری از مردم اموات خود را در آرامستان‌های غیرمجاز دفن می‌کنند. به‌طور مثال در آرامستان سید هادی مردم اموات خود را در مجاورت جاده دفن کرده‌اند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا