ایرانسیاست

خط و نشان حسن روحانی برای قوه قضاییه/ فساد‌‌های میلیارد دلاری را هم توضیح دهد

حسن روحانی اظهار کرد: از قوه قضاییه می‌خواهم حالا که با فساد‌های میلیونی و میلیارد تومانی برخورد می‌کند، مبارزه با فساد میلیارد دلاری را نیز برای مردم توضیح دهند؛ این که هنوز بعد از چند سال برای ما روشن نیست آقای که دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پول این مردم را خورده و او را دستگیر و حکم اعدام برای او صادر کردند و الان نیز این فرد در زندان است، آن پول کجا رفته است.

 حسن روحانی رئیس جمهور ایران صبح یکشنبه در جریان سفرهای استانی خود، در جمع مردم یزد گفت: «از قوه قضاییه می‌خواهم حالا که با فساد‌های میلیونی و میلیارد تومانی برخورد می‌کند، مبارزه با فساد میلیارد دلاری را نیز برای مردم توضیح دهند؛ این که هنوز بعد از چند سال برای ما روشن نیست آقای که دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پول این مردم را خورده و او را دستگیر و حکم اعدام برای او صادر کردند و الان نیز این فرد در زندان است، آن پول کجا رفته است.»

روحانی با طرح پرسش‌هایی از جمله اینکه چه کسانی مسئول هستند؟ چرا آن‌هایی که در این پرونده نقش داشته‌اند برای مردم توضیح داده نمی‌شوند؟ ادامه داد: «من از همه مسوولان می‌خواهم این دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار را برای مردم شفاف کنند؛ این پول نفت، خزانه و بیت المال بوده است. من از همه مسئولین و ارگان‌ها می‌خواهم که دو میلیارد پولی را که به حلقوم آمریکا رفت و دولت قبل ۱۰ ماه وقت داشت که این پول را از حلقوم آمریکا درآورد و دست روی دست گذاشت، چند سال پیش شورای عالی امنیت ملی تصویب کرد که قوه قضاییه باید به سرعت به این پرونده رسیدگی کند و تا امروز خبری نشده است؛ ما می‌خواهیم پرونده دو میلیارد دلاری برای مردم روشن شود.»

وی در ادامه تصریح کرد: «اگر امروز، روز مبارزه با فساد است، فساد میلیارد دلاری را برای مردم توضیح دهید تا مردم خوشحال شوند و بدانند عزم امروز ما برای مبارزه با فساد جزم است.»

همچنین، حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور ایران پس از اتمام سخنان حسن روحانی، در کانال تلگرامی خود نوشت: «یزد امروز شاهد ارائه یک بیانیه و آمار رسمی برای مواجهه با فساد سازمان یافته بود. لوایح شفافیت، فسادستیزی و مدیریت تعارض منافع آورده های دولت در این مسیر است. هدایت ها و حمایت های رهبری و همراهی سه قوه شروط لازم و کافی برای بازگشت اعتماد عمومی است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا