آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

«خوزستان‌ تشنه‌ آزادیست»؛ دیوار‌ نویسی‌ در اردبیل

در ادامه واکنش‌ها از سوی فعالین مدنی آذربایجانی به اعتراضات‌ ملت عرب‌ در الاحواز، گروهی‌ از فعالین‌ اقدام به دیوارنویسی در اردبیل کردند.

در ادامه واکنش‌ها از سوی فعالین مدنی آذربایجانی به اعتراضات‌ ملت عرب‌ در شهرهای‌ خطه الاحواز، امروز‌ دوشنبه‌ ۲۸ تیر  گروهی‌ از این فعالین‌ با دیوار‌ نویسی‌ گسترده‌ در نقاط مختلف شهر اردبیل حمایت‌ و‌ همراهی‌ خود‌ را با ملت عرب‌ اعلام‌ داشتند

«به‌ سرکوب‌ مردم‌ پایان‌ دهید»؛ «خوزستان‌ تشنه‌ آزادیست»؛ «آب‌ یک‌ شعار سیاسی؛ «ما‌ هم‌ الاحوازی‌ هستیم»؛ «آذربایجان‌ معکم» (آذربایجان‌ با شماست)؛ «اشعب یرید‌ اسقاط النظام»؛ «آب‌ را‌ خون‌ نکنیم»؛ «حقوق اساسی، حقوق دفاعی در برابر حکومت است»؛ از‌ جمله‌ دیوار‌ نویسی‌ ها‌یی است که در سطح شهر اردبیل نقش بسته است.

«الشعب یُرید إسقاط النظام» (ملت سقوط نظام را می‌خواهد)؛ شعاری است سیاسی که بیشتر انقلابیون و معترضان در جریان بهار عربی به کار می‌ بردند. این شعار نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۰ در انقلاب تونس به کار برده شد و از آنجا به مصر و دیگر کشورهای عربی راه یافت.

طی روزهای گذشته ملت ستم‌ دیده عرب در شهرهای مختلف مملکت احواز به دلیل مشکلات ناشی از خشکانده شدن عمدی‌ رودخانه‌ ها و تالاب هایشان دست به اعتراض های گسترده در سطح شهر زده اند که بنا به اخبار منتشر شده از طرف منابع محلی و حقوق بشری تاکنون دست کم ۳ نفر در این اعتراض ها به ضرب گلوله نیروهای امنیتی ایران کشته شده اند.

ویدیوهای منتشر شده حاکی از آن است که تجمع شهروندان در شهرهای مختلف استان خوزستان از جمله شهر خفاجیه (سوسنگرد)، با خشونت نیروهای نظامی «سپاه» و تیراندازی به سمت معترضین همراه بوده است.

علاوه بر این منابع محلی گزارشاتی مبنی زخمی شدن شماری از شهروندان معترض و همچنین بازداشت گسترده معترضین در شهر محمره (خرمشهر) و سایر شهرها را منتشر کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا