ایرانجهان

دادستان دانمارک یک شهروند نروژی را به همدستی با ایران برای عملیات تروریستی متهم کرد

متهم قرار است در تاریخ اول ماه مه در دادگاه روسکیلد محاکمه شود.

دادستان کل دانمارک اعلام کرد یک شهروند نروژی متهم به کمک به دستگاه اطلاعاتی ایران برای انجام نقشه ترور در خاک این کشور در سال ۲۰۱۸ شده است.

متهم که دارای اصالت ایرانی است در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ به ظن مشارکت در اجرای نقشه ترور یک فعال عرب ایرانی مخالف جمهوری اسلامی در دانمارک بازداشت شده بود.

دادستان کل دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد فرد مورد نظرهم‌اکنون متهم به جمع‌آوری و انتقال اطلاعات به دستگاه اطلاعاتی ایران برای انجام طرح ترور در خاک دانمارک است. این بیانیه افزود نامبرده که ۴۰ ساله است همچنین متهم به اقدام به قتل غیرعمد است.

خبرگزاری رویترز به نقل از وکیل متهم نوشت موکل او به همه اتهامات وارده اعتراف کرده است. متهم قرار است در تاریخ اول ماه مه در دادگاه روسکیلد محاکمه شود.

اقدام به ترور عضو ارشد «جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز» معروف به جنبش تحریر اهواز پس از مداخله پلیس دانمارک در سپتامبر سال ۲۰۱۸، درست زمانی که مرزها موقتا بسته شده بود، ناکام ماند.

پلیس دانمارک ماه گذشته خبر داد سه عضو ارشد جنبش تحریر اهواز را به ظن جاسوسی برای عربستان سعودی دستگیر کرده است. به گفته پلیس، یکی از دستگیرشدگان هدف طرح ترور ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا