آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

دادگاه تجدید نظر؛ میثم جولانی در رابطه با پرونده اعتراضات آبان ۹۸ تبرئه شد

میثم جولانی فعال مدنی آذربایجانی ساکن اردبیل توسط شعبه ۱۱ دادگاه تجدید نظر استان اردبیل به ریاست احمد موسی پور از اتهامات انتسابی علیه وی در دادگاه بدوی تبرئه شد.

بر اساس دادنامه صادره دادگاه تجدیدنظر، طبق بند ب ۴۵۵ از قانون آیین دادرسی کیفری ضمن نقض دادنامه تجدید نظر خواسته حکم به برائت تجدید نظر خواه آقای میثم جولانی صادر و اعلام نموده رای اصداری قطعی است.

میثم جولانی پیشتر در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۹۸ توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ اردبیل به ریاست قاضی اکبر حیدری از بابت اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق حرکات نامتعارف» به ۶ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد که پس از وارد شناخته شدن اعتراض وی بعلت غیابی بودن حکم صادره، دادگاه در تاریخ ۱۰ تیرماه مجددا وقت رسیدگی تعیین کرد اما پس از دادرسی مجدد محکومیت او به ۱۳ ماه حبس تعزیری و ۷۵ ضربه شلاق افزایش یافته بود.

این فعال آذربایجانی روز ۲۷ آبان ماه سال گذشته در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ بازداشت و در تاریخ ۱۸ آذر با تودیع قرار کفالت موقتا آزاد شد.

در جریان بازداشت میثم جولانی، ۴ عضو خانواده این فعال تورک در حالی که جهت اعتراض و پیگیری وضعیت فرزندشان به دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل مراجعه کرده بودند، به دستور دادیار مستقر در دادسرا بازداشت و از ساعت ۹ صبح تا ۱٨ عصر با انتقال به کلانتری ۱۱ این شهر مورد تهدید و بازجویی قرار گرفته‌ بودند.

میثم جولانی به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود چندین بار مورد بازداشت قرار گرفته و به حبس‌های تعزیری محکوم شده است.

او هم اینک نیز در رابطه با دو پرونده‌‌ای که در جریان راه‌پیمایی حمایت از آزادسازی قاراباغ بازداشت شده بود، از بابت اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران»، «عضویت در گروه ها و کانالهای معاند نظام در فضای مجازی» و «مشارکت در اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت» در شعبه دوم دادگاه انقلاب اردبیل و «مشارکت در اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال» در شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری دو اردبیل منتظر صدور رای دادگاه می‌باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا