آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

دادگاه تجدید نظر غلام قلیزاده را به یک سال حبس قطعی محکوم کرد

به قرار اطلاع آقای قلیزاده، فعال مدنی ترُک، صبح روز گذشته، دوشنبه ۲۹ اردیبهشت قبل از ظهر خود را برای اجرای حکم به دادگاه معرفی کرد.

آقای قلیزاده در تاریخ هفتم ‌مهرماه ۹۸ از سوی شعبه ۳ دادگاه انقلاب اورمیه به ریاست رضا نجف‌زاده، از بابت اتهام «عضویت در گروه های معاند نظام» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده‌بود.

ماموران امنیتی جمهوری اسلامی، غلام قلی‌زاده را ۱۴ تیر ۹۷، در کلیبر طی برگزاری مراسم قلعه بابک بازداشت کرده بودند.

ماموران امنیتی در زمان دستگیری، او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و پس از یک‌روز بستری شدن در بهداری به زندان مرکزی اورمیه انتقال داده‌بودند.

در نهایت این فعال ترک (آذربایجانی) پس از ۲۵ روز بازداشت، با سپردن وثیقه، به صورت موقت، تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی ارومیه آزاد شده‌بود.

این فعال مدنی پیش‌تر نیز چندین بار به علت فعالیت‌های مدنی و اجتماعی از طرف اداره اطلاعات استان آذربایجان‌غربی بازداشت شده‌بود.

رونوشت متن رای قطعی دادگاه در کلاسه پرونده ۹۷۰۹۹۸۴۴۱۹۳۰۰۴۰۸ شماره بایگانی ۳/۹۷۰۲۵۰​  انقلاب شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان آزربایجان غربی
تجدید نظر خواه :
آقای غلامعلی _ حسینقلی زاده مهر عیسی کان فرزند باقربا وکالت علی __عباس زاده آدرس _ اورمیه درخصوص تجدید نظر خواهی آقای غلامعلی حسینقلی زاده مهر عیسی کان فرزند باقر از دادنامه ۹۸۰۹۹۷۴۴۲۱۲۰۰۶۲۸ مورخه ۱۳۹۸/۰۷/۱۰ صادره از شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی اورمیه که به موجب آن و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در گروههای معارض کشور (گایپ) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ضبط اقلام مکشوفه از وی شامل دو عدد دوربین فیلم برداری و دستگاه ضبط صوت به نفع دولت به عنوان وسیله ارتکاب جرم محکوم شده است. متکی به دلایل و مستندات موجهی که به اساس رسیدگی و اصدار رای خدشه وارد نماید نیست. توجها به محتویات پرونده مبانی استدلال دادکاه من جمله گزارش اداره اطلاعات کل استان ، مستندات ارائه شده در خصوص فعالیت و اقدامات تجدید نظر خواه خصوصا به فعالیت می در فضای مجازی و اینکه انکار و دفاعیات وی موجه نبوده لذا ، رسیدگی و اصدار رای بر مبنای کیفر خواست صادره منطبق بوده النهایه به جهت فقدان سابقه کیفری نامبرده دادگاه وی را مستحق تخفیف تشخیص مستندا به بند الف ماده ۴۵۵ و ماده ۴۵۹ قانون آئین دادرسی کیفری ضمن تخفیف حبس وی به یک سال و با رد اعتراض دادنامه تجدید نظر خواسته را تائید و اعلام می دارد رای صادره قطعی است. مستشاران شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان حسین حقی
روح الله محبوبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا