اجتماعیایرانسیاست

حجاب اجباری حتی در اینستگرام؛ پلیس فتا: کشف حجاب در فضای مجازی تخلف است

معاون اجتماعی پلیس فتا اعلام کرد کشف حجاب در فضای مجازی نیز تخلف محسوب می‌شود و هر کس که در فضای مجازی کشف حجاب بکند به عنوان مجرم شناخته خواهد شد.

به گفته سرهنگ پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، ««هیچ تفاوتی میان جرائم در فضای مجازی و واقعیت وجود ندارد و هر امری که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود قطعا با آن برخورد خواهد شد و پلیس در این رابطه با جدیت عمل می‌کند.»

به گفته این مقام انتظامی ایران، وقتی فرد سلبریتی در فضای مجازی تصاویر و فیلم‌های با پوشش نامناسب خود را به اشتراک می‌گذارد، این عمل او موجب ترویج بدحجابی در جامعه می‌شود.

آقای پاشایی با تاکید بر اینکه «در فضای مجازی هیچ تفاوتی میان افراد پرطرفدار و افرادی که فالوورهای کمتری دارند، وجود ندارد»، خواست جلوی این گمانه‌زنی را مبنی بر اینکه شاید این قانون فقط شامل حال سلبریتی‌ها و کسانی شود که فالوورهای زیادی در فضای مجازی دارند، گرفته باشد.

وی در ادامه همچنین تصریح کرد: «هر شخصی که در فضای مجازی مرتکب تخلف شود و موارد فوق را رعایت نکند به عنوان مجرم شناخته ‌خواهد شد.»

لازم به ذکر می‌باشد که  پیش‌تر نیز «تورج کاظمی» رئیس پلیس فتا گفته بود انتشار تصاویر شخصی با پوشش نامناسب در فضای مجازی جرم است. 

رئیس پلیس فتا پایتخت در پاسخ به اینکه آیا انتشار تصاویر شخصی با پوشش نامناسب در فضای مجازی جرم است یا خیر؟ گفته بود: «تشخیص جرم بودن یا نبودن این اقدام بر عهده مرجع قضایی است، لذا پلیس بر اساس وظیفه خود مستندات را به مقام قضایی ارائه می‌کند و سپس بر اساس آن در صورت تلقی شدن جرم با مجرمان برخورد خواهد شد.»

معاون پلیس فتا به قانون تعیین مصادیق استفاده مجرمانه از فضای مجازی که در سال ۸۸ تصویب شده، اشاره کرده که بر اساس آن پخش محتوایی که خلاف اخلاق و عفت عمومی باشد در فضای مجازی تخلفمحسوب می‌شود.

این اظهارات دو روز پس از سخنرانی علی خامنه‌ای برای دانشجویان و دانشگاهیان طرفدار نظام صورت می‌گیرد.

او در این دیدار تصویری که روز یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت انجام شد، از حجاب به عنوان «دغدغه» خود یاد کرده و گفت: «بنده در این زمینه دغدغه دارم و خواهش میکنم که مسئولان و رؤسای دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوط و بویژه خود دانشجویان و دخترخانم‌ها به مسئله‌ی حجاب و فاصله‌گذاری بین زن و مرد که مورد تأکید اسلام است اهمیت بدهند و موازین شرعی را در دانشگاه‌ها رعایت کنند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا