اقتصادایرانجهانسیاست

آمریکا یک شرکت چینی را به اتهام همکاری با ماهان‌ ایر تحریم کرد

ایالات متحده آمریکا از تحریم و مجازات یک شرکت چینی که به ماهان ایر، شرکت هواپیمایی سپاه، خدمات ارایه می‌داده‌است، خبر داد.

 

وزارت خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت اعلام کرد شرکت «شانگهای سنت لوجیستیکس لیمتید» مستقر در چین را تحریم می‌کند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا این شرکت هوایی چینی در زمینه نمایندگی فروش و خدمات رسانی با ماهان ایر همکاری داشته است.

شرکت هوایی ماهان ایر تحت تحریم آمریکا قرار دارد و آنطور که ایالات متحده می‌گوید سپاه پاسداران که خود نیز از سوی ایالات متحده در فهرست سیاه «سازمان‌‌‌‌های تروریستی» جای گرفته از پروازهای این شرکت برای حمل و نقل سلاح، تروریست و دور زدن تحریم‌های بین‌المللی استفاده می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین هشدار داده که چنین همکاری‌هایی  تبعات سنگینی برای آنها خواهد داشت..

ایالات متحده از تمامی کشورهای جهان خواسته که پروازهای ماهان‌ایر را تحریم کنند. چند کشور اروپایی ازجمله آلمان، فرانسه و ایتالیا پروازهای ماهان را ممنوع کرده‌اند.

مایک پمپئو در این بیانیه‌ تصریح کرد: تعداد کشورهایی که همچنان میزبان پروازهای ماهان ایر هستند به سرعت در حال کاهش است و جمهوری خلق چین یکی از معدود میزبانان پروازهای این شرکت است.

چند روز پیش مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در توییتر خود اعلام کرد که شرکت ماهان «سلاح‌های عمیقا مشکل‌آفرین کشتار جمعی را گسترش می‌دهد» و حامی تروریسم و رژیم مادورو است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا