فرهنگ و هنر

پلمپ انتشارات «اندیشه نو» ناشر کتاب به زبان تورکی آذربایجانی در تهران

ماموران قضایی با مراجعه به محل انتشارات «اندیشه نو»، ناشر کتاب به زبان تورکی آذربایجانی در تهران، بدون توضیح خاصی تنها به دلیل فروش کتاب به زبان تورکی اقدام به پلمپ محل مذکور نموده اند.

ماموران قضایی ایران با مراجعه به محل انتشارات «اندیشه نو»، ناشر کتابهایی به زبان تورکی آذربایجانی واقع در تهران، خیابان انقلاب، روبروی دانشگاه تهران، پاساژ فروزنده طبقه زیر همکف – واحد 101، بدون توضیح خاصی تنها به دلیل فروش کتاب تورکی اقدام به پلمپ محل مذکور نموده اند.

 

 

علیرغم اینکه همه کتاب های انتشارات اندیشه نو، دارای مجوز نشر از «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» می باشد، با این حال ماموران قضایی به اتهام نشر و «فروش کتابهای غیر قانونی» (کتب تورکی) این کتابفروشی را پلمپ نموده اند.

 

انتشارات «اندیشه نو» توسط آقای یوسف فرزانه(قوسی) به رغم همه مشقات و بی مهری هایی که طی سالهای اخیر از جانب رژیم ایران متحمل گردیده، تا به امروز با عشق و اراده به کار خود ادامه داده است.
کتابفروشی اندیشه نو تاکنون صدها جلد کتاب به زبانهای تورکی و فارسی منتشر کرده و یکی از شناخته شده ترین مراکز نشر و فروش کتاب در میان آذربایجانی ها بخصوص در تهران است.

آقای یوسف قوسی مشهور به «فرزانه» مدیر این انتشارت، دو سال قبل توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت و پس از یک روز بازجویی در زندان اوین ضمن تهدید از سوی ماموران مبنی بر رسانه ای نکردن خبر بازداشت و بازجویی اش، آزاد شده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا