جهان

دانشگاهیان ترکیه‌ فناوری‌های لازم برای شارژ خودورهای برقی را توسعه می‌دهند

محققان دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه فناوری‌های لازم برای ایستگاه‌های شارژ خورشیدی خودورهای برقی را توسعه می‌دهند.

محققان دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه با توسعه ایستگاه‌های شارژ خورشیدی خودروهای برقی نصب شده در محوطه دانشگاه، مطالعات علمی برای افزایش سهم انرژی پاک و کاهش بار روی شبکه برقی را ادامه می‌دهند.

دکتر اوزان کیسان، مدرس گروه مهندسی برق و الکترونیک این دانشگاه در گفت‌وگو با آناتولی با اشاره به اینکه با ورود خودروی برقی توگ به بازار بار دیگر توجهات به این نوع خودورها و موضوع شارژ آنها مطرح شده، افزود: سرمایه‌گذاری در ایستگاه‌های شارژ الکتریکی در ترکیه و جهان در حال افزایش است و یکی از اهداف اصلی دستیابی به این خودروها با منابع انرژی تجدیدپذیر به منظور کاهش انتشار غیرمستقیم کربن و کاهش بار شبکه برق است.

وی با بیان اینکه انرژی بدست آمده از میدان خورشیدی متشکل از پانل‌های انرژی 25 کیلوواتی نصب شده در محوطه دانشگاه را به دو ایستگاه شارژ متصل کرده‌اند اعلام کرد که این ایستگاه در سایه سیستم ذخیره انرژی خود می‌تواند کاملا مستقل از شبکه کار کند.

کیسان بر اهمیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تامین انرژی مورد نیاز خودروهای برقی تاکید کرده و افزود: یکی از اصلی‌ترین اهداف این فناوری انتشار کربن کمتر در محیط زیست هنگام شارژ خودروهای برقی است. برای این منظور تامین برق از منابع انرژی پاک با راندمان بالا یکی از موضوعات مورد تاکید در سراسر جهان است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل ما پیش‌بینی می‌کنیم که ایستگاه‌های شارژ یکپارچه خورشیدی در آینده افزایش خواهند یافت و بنابراین سرمایه‌گذاری‌های شبکه برای فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر در سراسر جهان شتاب بیشتری گرفته است.

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا