اجتماعیاقتصادایرانسلامتی و زندگیسیاست

دانش‌آموزان غیزانیه پول آب،‌ ماژیک و نگهبان مدرسه را هم پرداخت می‌کنند

جمال دورقی، دهیار غیزانیه گفت «بچه‌های ما در مدارس فقط پول آب نمی‌دهند آنها پول نگهبان و ماژیکی را که معلم روی تخته با آن می‌نویسد هم پرداخت می‌کنند.»

 غیزانیه نام یکی از سه بخش احواز است که با وجود بیش از ۳۰۰ حلقه چاده نفت، یعنی دارا بودن یکی از بزرگترین میادین نفتی جهان، جزو محروم‌ترین مناطق ایران شناخته می‌شود. به‌طوری که اهالی این منطقه حتی آب آشامیدنی را نیز به دشواری پیدا می‌کنند.

در روزهای اخیر اهالی غیزانیه پس از آنکه هیچ مقام حکومتی به مشکل آنها رسیدگی نکرد چاره را در اعتراض دیدند ولی با گلوله نیروی انتظامی جمهوری سلامی مواجه شدند.

به گزارش روزنامه ایران، وادی زهیری، نماینده آموزش و پرورش در غیزانیه می‌گوید: «بسیاری از مدارس اینجا وسایل گرمایشی و سرمایشی ندارند. دانش‌آموزان غیزانیه همچنین در دوران قرنطینه نتوانستند از شبکه «شاد» برای تحصیل استفاده کنند. به گفته زهیری هم پوشش اینترنت و آنتن‌دهی خوب نبود و هم بسیاری از دانش‌آموزان قدرت مالی خرید موبایل را ندارند.»

به ‌گفته او، «دانش‌آموزان هم سالانه ۲۰ هزار تومان پول آب در مدرسه را پرداخت می‌کنند تا بتوانند در زمان حضور در مدارس از آب سالم استفاده کنند.»

زهیری خودش ۵۰۰ میلیون تومان ضامن دانشجویان فارغ‌التحصیل منطقه شده است تا بتوانند با وام پراید بخرند و رانندگی کنند. برخی از دانشجویان فوق لیسانس و دکتری هم به کار بنایی و کاشیکاری مشغول هستند و درآمد خوبی ندارند.

از سوی دیگر جمال دورقی، دهیار غیزانیه نیز می‌گوید: «بچه‌های ما در مدارس فقط پول آب نمی‌دهند آنها پول نگهبان و ماژیکی را که معلم روی تخته با آن می‌نویسد هم پرداخت می‌کنند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا