ایران

درخواست تحقیق درباره همکاری یک شرکت بریتانیایی با مخابرات ایران

سازمان «عدالت برای ایران» در نامه‌ای از دولت بریتانیا خواسته است تا درباره همکاری شرکت بریتانیایی «تلینسل» با شرکت مخابرات ایران و با هدف «تسهیل دخالت جمهوری اسلامی برای رهگیری اطلاعات خصوصی کاربران» تحقیق کند.

بر اساس این گزارش، این نامه سوم بهمن به دست «کمی بادنوچ»، وزیر تجارت بین‌الملل و رئیس هیات تجارت بریتانیا رسیده و او از گزارش سازمان «سیتیزن لب» درباره نقش یک شرکت بریتانیایی در تسهیل دخالت جمهوری اسلامی در ارتباطات خصوصی کاربران تلفن همراه در ایران آگاه شده است.

عدالت برای ایران از وزیر تجارت بین‌الملل بریتانیا خواسته است تا دولت این کشور تحقیقاتی را درباره شرکت تلینسل انجام داده و دارایی‌های این شرکت و همه افرادی که با فعالیت‌های غیرقانونی آن مرتبط هستند را مسدود کنند.

شادی صدر، مدیر اجرایی سازمان عدالت برای ایران در این زمینه گفته است: «دولت بریتانیا در مورد اجرای تحریم‌هایی که وضع کرده مسئول است و باید اطمینان حاصل کند که عاملان نقض حقوق بشر، هم‌دستان و حامیان‌ آنها نخواهند توانست از عواقب اعمال خود علیه شهروندان ایرانی بگریزند.»

بریتانیا در سال 2019 تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد که بر اساس آن، شرکت‌های ثبت‌شده در بریتانیا از تجارت کالاهایی که برای نظارت و رهگیری مخابراتی در ایران استفاده می‌شود، منع شده‌اند.

العربیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا