خاورمیانهسیاست

در ادامه اعتراضات مردمی در عراق، منزل استاندار «ذی‌قار» به آتش کشیده شد

منزل استاندار استان «ذی‌قار» واقع در جنوب عراق در جریان اعتراضات امشب در این استان به آتش کشیده شد.

موج جدید تظاهرات‌ اعتراصی مردم عراق، دیروز (جمعه) ساعاتی پس از آغاز این اعتراضات، با به آتش زدن عمده مقر نیروهای وابسته به ایران آغاز شده است.

امروز نیز معترضان، منزل استاندار «ذی‌قار» در جنوب عراق را آتش زدند. پایگاه خبری المسله در این باره گزارش داد که منزل شخصی «عادل الدخیلی» استاندار ذی‌قار شامگاه شنبه در جریان اعتراضات به آتش کشیده شد.

در همین ارتباط، فعالان رسانه‌ای عراق خبر دادند که دو نفر از معترضان روز شنبه در شهر «الناصریه» مرکز استان ذی‌قار در جنوب عراق کشته و چند نفر هم زخمی شدند.

دور دوم تظاهرات در شهرهای عراق که از دیروز (جمعه ۲۵ اکتبر) در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی آغاز شد، موجب کشته و زخمی شدن شمار زیادی از معترضان شد. دور نخست اعتراض‌ها که به دلیل ایام اربعین پس از توافق میان معترضان و دولت متوقف شد، از اول اکتبر آغاز شده بود.

در پی تداوم اعتراض‌های مردمی در عراق، نیروهای امنیتی این کشور، مقررات منع آمد و شد را در هفت استان جنوبی اعمال کردند. پایگاه خبری «المعلومة» به نقل از منابع آگاه محلی نوشت: استان‌های ذی قار (ناصریه)، الدیوانیة (دیوانیه)، المثنى (سماوه)، واسط (کوت)، بابل (حله) و بصره (بصره) و کربلا‌ (کربلا) مشمول این قانون شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا