جهانسیاست

در ارمنستان، “پاشینیان” برنده انتخابات شد؛ به تنهایی دولت تشکیل می‌دهد

نیکول پاشینیان، رهبر حزب پیمان مدنی، در فیس بوک گفت که حزب وی حداقل ۷۱ کرسی (۵۳.۹۲ درصد آرا) از مجموع ۱۰۵ کرسی پارلمان این کشور را به دست آورده است.

پس از انتخابات پارلمانی روز یکشنبه ۳۰ خرداد ارمنستان، نحوه توزیع کرسی ها مشخص شد. نیکول پاشینیان، رهبر حزب پیمان مدنی، در فیس بوک گفت که حزب وی حداقل ۷۱ کرسی (۵۳.۹۲ درصد آرا) از مجموع ۱۰۵ کرسی پارلمان این کشور را به دست آورده است. این به معنای کسب اکثریت آرا است و به پاشینیان اجازه می دهد تا به تنهایی دولت تشکیل دهد.

بلوک “ارمنستان” رابرت کوچاریان ۲۷ کرسی (۲۱ درصد آرا) به دست آورده است، در حالی که بلوک “شرف دارم” سرژ سارکیسیان-آرتور وانتسیان موفق به کسب ۵.۲۳ درصد آرا شده است اما این رقم اجازه نمی دهد بلوک مذکور در پارلمان نمایندگی شود. زیرا حد نساب انتخابات برای ورود به پارلمان ۷ درصد است. بنابراین، فقط دو حزب در پارلمان ارمنستان نمایندگی می شوند – بلوک “پیمان مدنی” پاشینیان و بلوک “ارمنستان” کوچاریان. در این حالت، حدود دو سوم کرسی های پارلمان در حزب پاشینیان خواهد بود.

رابرت کوچاریان و سرژ سرکیسیان و دیگر رهبران مخالف هنوز در مورد نتایج انتخابات اظهاراتی نکرده اند. با این حال، از آنجا که هیچ تخلف جدی در انتخابات مشاهده نشده است، اجتناب ناپذیر است که آنها قانونی بودن نتایج را اعتراف کنند.

هنوز هیچ یک از رهبران خارجی به پاشینیان تبریک نگفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا