جهانسلامتی و زندگی

در سراسر جهان ۸۰ میلیون کودک با خطر ابتلا به سرخک و فلج اطفال روبرو هستند

اختلال در سیستم واکسیناسیون معمول به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ جان ۸۰ میلیون کودک را در سراسر جهان به خطر می انداخته است.

این هشدار به طور مشترک توسط چندین سازمان بین المللی مراقبت های بهداشتی، از جمله سازمان جهانی بهداشت، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) و اتحاد جهانی واکسن (جاوی) اعلام شد.

در بیانیه مشترک آمده است: “به دلیل قطع سیستم واکسیناسیون معمول، ده ها میلیون کودک در سراسر جهان ممکن است در معرض بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن مانند دیفتری، سرخک و فلج اطفال قرار گیرند.”

همچنین گفته شده که “داده ها نشان می دهد كه فعالیتهای واكسیناسیون معمول در حداقل ۶۸ كشور جهان با مانع روبرو شده و احتمالاً حدود ۸۰ میلیون کودک زیر ۱ سال در این كشورها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.”

تأکید شده که برای اولین بار از دهه ۱۹۷۰ به بعد، وقفه ای بی سابقه به دلایلی از جمله محدودیت سفر، تأخیر در تحویل واکسن، عدم بیرون رفتن والدین از ترس کروناویروس و نبود کادر بهداشتی، رخ داده است.

هنریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف گفت: “اگرچه شرایط ما را ملزم به متوقف کردن برخی تلاش های واکسیناسیون کرده است، اما این واکسیناسیون ها باید در اسرع وقت شروع شوند. ما در معرض خطر عوض کردن یک شیوع کشنده با دیگری هستیم.”

در همین حال، به نقل از رویترز، اجلاس جهانی واکسن از ۴ ژوئن (۱۵ خرداد) آغاز می شود.

آژانس های وابسته به سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی در اجلاس سران از کشورها خواهند خواست تا نقش مؤثرتری در واكسیناسیون داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا