ایران

در پی ناترازی تولید و مصرف بنزین وزارت نفت توزیع این فرآورده را کاهش داد

وزارت نفت ایران در پی ناترازی تولید و مصرف بنزین، توزیع این فرآورده را کاهش داده است

وزارت نفت به بهانه جلوگیری از قاچاق، توزیع بنزین را در برخی مناطق از جمله استان‌های مرزی کاهش داده تا بخشی از ناترازی را جبران کند.

یک منبع آگاه گفت بنزین به آتش زیر خاکستر تبدیل شده و در وضعیت بحرانی قرار دارد به شکلی که ناترازی ایجاد شده، شرکت پخش و پالایش را وادار کرده تا ۹۰۰ میلیون لیتر از ذخایر استراتژیک بنزین را به بازار روانه کند.

این منبع آگاه تاکید کرد در حال حاضر ذخیره بنزین کشور به حدود ۵۰۰ میلیون لیتر رسیده است که در صورت بروز مشکل در حوزه تولید نیاز چهار روز کشور را هم پاسخ نمی‌دهد.

به گفته این مقام مطلع، برای واردات بنزین هم در داخل و هم در خارج مشکلاتی وجود دارد و تا برطرف کردن آن قرار شده در برخی از مناطق کاهش توزیع بنزین به صورت مستمر و در برخی مناطق به صورت چرخشی انجام شود.

جواد اوجی، وزیر نفت و علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز اعمال محدودیت در هر با سوخت‌گیری در استفاده از کارت سوخت جایگاه‌هاداران ا تایید کرده‌اند.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، با افزایش سفرهای تابستانی، به دلیل اینکه بتوانیم توزیع یکنواخت در جایگاه‌های سوخت داشته باشیم و از تعطیلی جایگاه‌ها جلوگیری کنیم، در هر نوبت برداشت از کارت‌های جایگاه‌های سوخت را بین ۳۰ تا ۴۰ لیتر در نظر گرفته‌ایم.

این مقام وزارت نفت همچنین با اشاره به تکلیف بودجه‌ای وزارت نفت، افزود وزارت نفت مکلف شده است تدبیری اتخاذ نماید که تا پایان شهریورماه حداقل ۹۰ درصد خودرو‌های بنزین سوز و ۹۵ خودرو‌های گازوئیلی از کارت‌های سوخت مختص خودروی خودشان استفاده کنند.

جواد اوجی، وزیر نفت دولت سیزدهم نیز با تکذیب دوباره احتمال افزایش قیمت بنزین گفت در تامین سوخت بنزین هیچ مشکلی نداریم و تمام جایگاه‌های کشور فعال هستند.

به گفته وزیر نفت چهار هزار و ۴۰۰ جایگاه در سراسر کشور وجود دارد که فعالیت هیچ کدام از آنها متوقف نشده است.

گزارش‌های میدانی رسانه‌ها و ویدیوهای ارسالی, از تشکیل صف‌های طولانی در برابر برخی جایگاه‌های سوخت و مشکلات مردم برای سوختگیری از حمله طولانی شدن فرایند سوخت‌گیری، نبود کارت سوخت جایگاه‌داران یا اعمال محدودیت در استفاده از این کارت‌ها خبر می‌دهند.

در حال حاضر برای هر خودرو ۶۰ لیتر به قیمت ۱۵۰۰ تومان و ۱۵۰ لیتر به قیمت ۳۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا