ایرانجهانسیاست

دستگیری ۸ نفر از جمله ۲ مامور اطلاعات ایران هنگام ربودن یک نظامی سابق ایرانی در ترکیه

در عملیات سازمان اطلاعات و پلیس ترکیه، ۸ نفر از جمله ۲ مامور اطلاعات ایران که قصد ربایش یک نظامی سابق ایرانی از شهر وان به ایران را داشتند، دستگیر شدند.

در عملیات مشترک سازمان اطلاعات ترکیه (میت) و اداره پلیس این کشور، ۸ نفر از جمله ۲ مامور اطلاعات ایران که می خواستند یک نظامی سابق ایرانی را از شهر وان به ایران منتقل کنند، دستگیر شدند.

سازمان اطلاعات ترکیه و پلیس شبکه ای از مأموران را که قصد ربودن یک سرباز سابق ایرانی را داشتند، دستگیر کردند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های ترکیه، ۸ نفر که ۲ نفر از آنها ماموران ایرانی بودند، با هدف ربودن نظامی سابق ایرانی به نام «م.آ» از شهر وان و انتقال او به ایران، به ترکیه اعزام شده بودند، در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲ مهر ۱۴۰۰) توسط عملیات مشترک میت و اداره امنیت وان دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، ماموران اطلاعاتی ایران با بودجه‌ای ۳۰ هزار دلاری سعی در ایجاد شبکه ای در وان داشته‌اند تا نظامی سابق ایرانی (م.آ M.A) را به ایران منتقل کنند.

سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه گفته است که به دستور ماموران اطلاعاتی ایران، این شبکه مبلغ ۱۰ هزار دلار به «م.اِ» (M.E) همسر نظامی سابق در ازای کمک به آنها در ربودن همسرش پیشنهاد کرده‌اند و تهدید کرده‌اند که در صورت عدم پذیرش به خانواده وی که در ایران زندگی می کنند آسیب خواهند رساند.

سازمان اطلاعات ترکیه و اداره امنیت استان وان پس از کشف این که اطلاعات ایران در ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) ۲ نفر را برای ربودن (م.آ M.A) با خودرو به وان فرستاده است، اعضای شبکه را دستگیر کردند.

حوالی ساعت ۲۱:۰۰ روز ۲۴ سپتامبر، شهروند ایرانی (S.S) و شهروند ترکیه (M.E.A) که برای ربودن نظامی سابق ایرانی قصد ورود به محل اقامت وی را داشتند، بازداشت شدند.

در ادامه عملیات، سایر اعضای شبکه متشکل از ۶ شهروند ترکیه نیز دستگیر شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا