ایرانخاورمیانهسیاست

دست‌کم ۸ غیرنظامی در حمله رژیم اسد به حومه ادلب جان خود را از دست دادند

در حمله رژیم بشار اسد و گروه های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران به منطقه کاهش تنش ادلب، دست‌کم ۸ غیرنظامی کشته و ۹ غیرنظامی زخمی شدند.

در حمله رژیم بشار اسد و گروه های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران به روستاهای مشون، ایبلین و بلیون در مرزهای منطقه کاهش تنش ادلب، دست‌کم ۸ غیرنظامی کشته و ۹ غیرنظامی زخمی شدند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، حسن الاحمد، افسر رسانه دفاع مدنی سوریه (کلاه سفید) روز شنبه ۱۲ تیر، به آژانس آناتولی گفت که نیروهای رژیم با سلاح های زمین به زمین به روستاهای ایبلین، مشون و بلیون در جنوب ادلب حمله کردند.

احمد اظهار داشت که در این حمله، در مجموع ۸ غیرنظامی، ۵ نفر در ایبلین، ۲ نفر در بلیون و ۱ نفر دیگر در مشون جان خود را از دست داده و ۹ غیرنظامی زخمی شدند.

در نشست آستانه که در روزهای ۴-۵ مه ۲۰۱۷ بین ترکیه، روسیه و ایران برگزار شد، برخی از مناطق ادلب و استان های همسایه (استان های لاذقیه، حماه و حلب)، شمال استان حمص، غوطه شرقی در دمشق پایتخت و جنوب مناطق کشور (درا و قنیطره) چهار “منطقه کاهش تنش” ایجاد شد.

با این حال، رژیم و شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران با پشتیبانی هوایی روسیه ۳ منطقه از ۳ منطقه را تصرف کردند و به سمت ادلب حرکت کردند. ترکیه برای تقویت آتش بس با روسیه در سپتامبر ۲۰۱۸ به توافق دیگری در سوچی رسید.

روسیه و نیروهای رژیم در ماه مه ۲۰۱۹ عملیات تصرف کل منطقه را آغاز کردند و چندین شهرک بزرگ در منطقه کاهش تنش ادلب را تصرف کردند.

سرانجام توافق نامه جدیدی بین ترکیه و روسیه در تاریخ ۵ مارس در مسکو منعقد شد.

آتش بس، که نیروهای رژیم هر از گاهی نقض می کنند، تا حد زیادی حفظ شده است. در طول دوره ۲۰۱۷-۲۰۲۰، تقریباً ۲ میلیون غیرنظامی به دلیل حملات روسیه، نیروهای رژیم اسد و شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران مجبور به مهاجرت به مناطق نزدیک به مرز ترکیه شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا