ایرانخاورمیانهسیاست

دعوت پوتین از عربستان، امارات و ایران برای آغاز گفتگوها

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز شنبه عربستان سعودی و امارات متحده عربی را به گفتگوی مستقیم با ایران دعوت کرد.

«ولادیمیر پوتین» امروز(شنبه) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم»، عربستان و امارات را به برقراری گفتگوی مستقیم با ایران برای حل مشکلات فیما بین دعوت کرد.

پوتین گفت: گفتگو برای درک جزئیات و مشکلات نهفته ضروری است و طرفین می توانند اختلافات میان خود را مرتفع نمایند.

وی با تاکید بر اینکه روسیه روابط خوبی با ایران و دوستان عرب خود دارد، اظهار کرد: ما نهایت تلاش خود را انجام میدهیم تا شرایط لازم را برای ایجاد پویایی مثبت در این زمینه خلق کنیم.

رئیس جمهوری روسیه که اندکی پیش از سفر به عربستان سعودی مصاحبه می کرد، از نقش عربستان به عنوان یک بازیگر بین المللی در سطوح سیاسی و اقتصادی و همچنین نقش مهم امارات در حل بحران های منطقه تمجید، و حملات به تاسیسات نفتی آرامکو را محکوم کرد.

سخنان پوتین درباره حمله به تاسیسات نفتی عربستان

پوتین در ادامه ضمن محکوم کردن حمله به تاسیسات نفتی عربستان گفت: اگر کسی فکر می کند که با اقداماتی نظیر توقیف نفتکش ها و حمله به زیرساخت های نفتی، روی همکاری روسیه و دوستان عرب تاثیر می گذارد و یا به هر طریقی همکاری های میان ما را در قبال اوپک پلاس تخریب می کند، به اشتباه رفته است.

پوتین افزود: پیش از این گفته ام و باز هم تکرار می کنم که صرف نظر از اینکه چه کسی پشت حملات به آرامکو قرار دارد، ما این نوع اقدامات را محکوم می کنیم. این دقیقا همان چیزی است که من گفته ام و هیچ تفسیر دوگانه ای نمی تواند داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا