آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

ده هزار توئیت برای آزادی «توحید امیرامینی» و فعالین خواهان تدریس به زبان مادری

فعالین مدنی تورک با انتشار هزاران توئیت در حساب‌های کاربری خود در توئیتر خواستار آزادی «توحید امیرامینی» و سایر محبوسین سیاسی و مدنی که خواهان تدریس به زبان مادری هستند شدند.

فعالین مدنی تورک با انتشار هزاران توئیت در حساب‌های کاربری خود در توئیتر خواستار آزادی «توحید امیرامینی» و سایر محبوسین سیاسی و مدنی که خواهان تدریس به زبان مادری هستند، شدند.

در توئیت‌های منتشر شده  همچنین خواستار توجه هر چه بیشتر جامعه مدنی آذربایجان و افکار عمومی جهانیان به نقض گسترده حقوق بشر در ایران شدند.

کاربران توئیتر در توئیت‌های خود با نام بردن از فعالین آذربایجانی زندانی همچون توحید امیرامینی، کیانوش اصلانی، علیرضا فرشی، بهنام شیخی، حمیدمنافی، سهند معالی، لطیف حسنی، عباس لسانی و…احکام صادره و برخوردهای امنیتی را محکوم نمودند.

به همراه سایر اتنیک‌های غیرفارس سرکوب شده در ایران، تورک‌های ساکن در این جغرافیا از جمله تورک‌های آذربایجان، قشقایی، تورکمن و بیچاقچی نیز طی ۴۰ سال اخیر و در دوره حکومت جمهوری اسلامی با روشهای مسالمت آمیز و مدنی خواستار تحقق حق اولیه انسانی، تدریس به زبان مادری و حق تعیین سرنوشت خود هستند.

طی بیش از ۴۰ سال اما حکومت جمهوری اسلامی با برخوردهای امنیتی و خشونت‌آمیز فعالین و پیش‌آهنگان این جنبش‌ها را با انواع فشارها از جمله ممنوعیت از ادامه تحصیل، ممنوعیت از ایجاد شغل و استخدام،تهدید و ارعاب، بازداشت، شکنجه و حبس‌های طولانی مدت مورد سرکوب قرار می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا