آذربایجانایران

دورنا خواهر یوروش مهرعلی بیگلو: بردارم ۷۷ روز است تحت شکنجه قرار دارد، صدای ما باشید

دورنا مهرعلی بیگلو خواهر یوروش مهرعلی بیگلو فعال حرکت ملی آذربایجان با اعلام اینکه برادرش ۷۷ روز است برادرم تحت شکنجه قرار دارد، از ملت آذربایجان خواست صدای آنها باشند.

به دنبال راه‌اندازی کمپین «میللی فعاللاریمیزین سسینه سس وئرک» برای حمایت از زندانیان سیاسی آذربایجان، دورنا مهرعلی بیگلو نیز با انتشار ویدیویی گفت: «من دورنا، خواهر یوروش مهرعلی بیگلو که توسط جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده و امروز ۷۷ روز است که در سلول انفرادی تحت شکنجه قرار دارد به راه برادرم و به راه تمام زندانیان سیاسی آذربایجان که برای سعادت و آزادی ملتمان مبارزه نموده و در این راه هزینه می‌دهند ایمان دارم و از آنها حمایت می‌کنم. لطفا صدای ما باشید!»

در روزهای گذشته نیز شمار زیادی از شهروندانی آذربایجانی با انتشار ویدئوهایی کوتاه در صفحات مجازی خواستار آزادی فعالین محبوس آذربایجانی شدند.

یوروش مهرعلی بیگلو اهل هادی شهر جلفا در ۱۶ آبانماه ۱۴۰۲، بازداشت و بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده است. این فعال شناخته شده‌ آذربایجانی تاکنون بدون ملاقات باخانواده و محروم از دسترسی به وکیل کماکان تحت فشار نهادهای امنیتی در بازداشت به سر می برد و تنها در روز ۲۳ آبان ۱۴۰۲، و پس از گذشت یک هفته از بازداشت تماس کوتاه حدوداً یک دقیقه ای با خانواده داشته است.

یوروش مهرعلی بیگلو در ویدئویی که دو روز قبل از بازداشتش ضبط گردیده، عنوان کرده است که حرکت ملی آذربایجان در حال مبارزه با استعمار علیه آذربایجان و استبداد حاکم می باشد.

پیشتر قدرت مهرعلی بیگلو در ویدیویی که در اختیار صفحه مذکور قرار گرفته بود با اعلام حمایت از خواست‌های فرزندش اعلام کرده بود «آذربایجانیمیزین حاقلارین آلماق اوچون زینداندا اولان بالالاریمیزین،حاق یولونا اینانیرام،من اونلارین آرخاسیندایام.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا