جهان

دولت چین ٢۶۰۰ پزشک نظامی را به شهر «ووهان» برای مقابله با کروناویروس اعزام کرد

در حالی که طی روز گذشته آمار تلفات و مبتلایان ویروس کرونا در چین به شدت افزایش یافته، وزارت دفاع این کشور از استقرار دو هزار و ۶۰۰ پزشک نظامی برای کمک به مقابله با این ویروس مرموز در شهر «ووهان» خبر داد.

در پی افزایش قربانیان ویروس ناشناخته و کشنده «کرونا» به بیش از یک هزار و سیصد نفر؛ چین، دو هزار و ششصد پزشک نظامی را برای کمک به جلوگیری از شیوع این ویروس به شهر «ووهان» استان «هوبی» اعزام می‌کند.

 

بر اساس این گزارش، اعزام صدها پزشک نظامی به شهر ووهان چین بعنوان مرکز شیوع ویروس کرونا در حالی صورت می‌گیرد که امروز (پنجشنبه) تعداد مبتلایان به این ویروس ناشناخته از مرز ۶۰ هزار نفر در سراسر جهان عبور کرد و تعداد قربانیان آن نیز به بیش از هزار و ۳۰۰ نفر افزایش یافت.

وزارت دفاع چین گزارش کرد که امروز (پنجشنبه)، دو هزار و ششصد کادر پزشکی نظامی توسط 11 فروند هواپیمای نظامی  در شهر ووهان واقع در مرکز چین مستقر شده‌اند که این کادر پزشکی شامل یگان‌های نیروی دریایی، هوایی، پلیس مسلح، نیروهای لجستیک و نیروهای پشتیبانی راهبردی و حتی یگان راکتی می‌شوند.

از طرف دیگر، رسانه‌های دولتی چین گزارش کردند که «جیانگ چائولیانگ» دبیر و نماینده اول حزب کمونیست در استان «هوبی» و «ما گواژانگ» دبیر اول حزب کمونیست در ووهان از سمت‌های خود برکنار شدند.

«یینگ یونگ» شهردار شانگهای جایگزین چائولیانگ و «وانگ ژونگلین» دبیر اول حزب کمونیست در «جینان» قرار است مسئولیت این حزب را در ووهان برعهده بگیرد.

«شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین روز گذشته (چهارشنبه) از نشانه‌های یک تحول مثبت در کنترل و مهار این ویروس ناشناخته خبر داد و گفت که این تحول مثبت ناشی از «اقدامات و تدابیر سختگیرانه» دولت چین است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا