خاورمیانهسیاست

دونالد ترامپ: آمریکا در جنگ بی‌هدف سوریه غرق شده بود

دونالد ترامپ٬ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا درباره عقب‌نشینی نظامیان آمریکا از سوریه، در  رشته توئیت خود اظهار داشت: «زمان خروج مان از اینگونه جنگ‌های احمقانه و بی‌پایان فرارسیده است.»

پرزیدنت دونالد ترامپ در رشته توئیت خود از دلایل خروج از سوریه نوشت، و تاکید کرد قرار بود آمریکا فقط 30 روز در سوریه بجنگد اما به جنگی بی هدف پرداخته و در {باتلاق} جنگ فرورفت.

وی در ادامه افزود: وقتی وارد واشنگتن شدم{رئیس جمهور شدم} داعش در منطقه حکمفرمایی می‌کرد اما به سرعت خلافت داعش را 100 درصد شکست دادیم و هزاران داعشی را اسیر کردیم که عمدتا از اروپا آمده بودند. اما اروپا خواهان بازگشت آنها نبود و از ما خواستند نگهشان داریم که من گفتم نه!

پرزیدنت ترامپ علاوه کرد: آمریکا در ناتو بیش از اندازه هزینه کرده و در بخش تجارت نیز همه چیز برای آنها بوده است. کردها در کنار ما جنگیدند اما پول هم گرفتند. آنها {کردها} چند دهه نیز با کشور ترکیه جنگیدند و من به مدت 3 سال مانع از بروز جنگ میان آنها شدم.

حالا ترکیه، اروپا، سوریه، ایران، عراق، روسیه و کردها باید شرایط جدید را مشخص کنند و آنچه می‌خواهند با اسراء عمل کنند.همه آنها از داعش متنفرند و ما 7 هزار مایل دورتر هستیم و اگر نزدیک ما بیایند، آنها را دوباره خرد خواهیم کرد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا