ایرانسیاست

دونالد ترامپ: ایران «لوینسون» را بازگرداند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا طی پیامی توئیتری از مقامات تهران خواست رابرت لوینسون، مأمور سابق اف بی آی را بازگرداند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی پیامی توئیتری از مقامات تهران خواست رابرت لوینسون، مأمور سابق اف بی آی را که گفته شده است 12 سال پیش در ایران مفقود گردیده، بازگرداند.

 

رئیس جمهور آمریکا نوشت: «اگر ایران بتواند رابرت لوینسون، مأمور آمریکایی سابق اف بی آی را که 12 سال پیش در ایران مفقود شده است بازگرداند، گامی بسیار مثبت خواهد بود!»

وی در ادامه افزود: «در عین حال بر اساس اطلاعات و باور موجود، ایران در حال غنی سازی بوده و هست که گامی بسیار بد خواهد بود.»

لازم به ذکر است که پس از ۱۳ سال بی‌خبری از رابرت لوینسون، مامور سابق پلیس فدرال آمریکا، اخیرا مقام‌های ایرانی در نامه‌ای رسمی به سازمان ملل اعلام کرده‌اند که او در تهران «پرونده‌ای باز» دارد.

دیروز نیز سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در این خصوص گفت: آقای لوینسون هیچ پرونده قضایی یا کیفری در هیچ یک از محاکم ایران ندارد، بحث مفقود شدن ایشان است که جمهوری اسلامی برای کمک انسانی پرونده یک مفقود را برای او باز کرده است.

رابرت لوینسون در زمستان سال ۸۵ پس از سفر به جزیره کیش ناپدید شد. آمریکا اعتقاد دارد که وی دستگیر شده و در ایران به سر می‌برد، اما مقامات ایران تاکنون بارها گفته بودند که اطلاعی از سرنوشت و محل وی ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا