جهان

دونالد ترامپ خواستار استیضاح «نانسی پلوسی» شد

دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا، نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان این کشور را به تلاش برای بده بستان با سنا متهم کرده و خواستار استیضاح وی شد.

پرزیدنت دونالد ترامپ بامداد شنبه در توئیتی نوشت: نانسی پلوسی به دنبال بده بستان با سناست؛ چرا او را استیضاح نمی‌کنیم؟

 

این درخواست در حالی است که پلوسی از ترامپ دعوت کرده تا چهارم فوریه (۱۵ بهمن) برای ایراد سخنرانی سالانه موسوم به «وضع اتحادیه» به کنگره برود. پرزیدنت ترامپ این دعوت را پذیرفته است.

اما انتظار می‌رود که سنا تا آن زمان، جلسه استیضاح ترامپ را برگزار کند.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه ۲۸ آذرماه ۱۳۹۸ با ۲۳۰ رأی موافق در مقابل ۱۹۷ رأی مخالف، بند اول قطعنامه استیضاح ترامپ مبنی بر اتهام «سوء استفاده از قدرت» و با ۲۲۹ رأی موافق در مقابل ۱۹۸ رأی مخالف بند دوم این قطعنامه مبنی بر اتهام «کارشکنی در تحقیقات کنگره» را تصویب کردند.

دونالد ترامپ چهل و پنجمین رییس جمهوری ایالات متحده است که به صورت رسمی استیضاح می‌شود. تاکنون هیچ یک از رؤسای جمهوری آمریکا از طریق استیضاح از مقام خود برکنار نشده‌اند.

آقای ترامپ متهم است که تابستان امسال در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین از وی خواسته بود تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی «هانتر بایدن» پسر جو بایدن در آن کشور تحقیق کند.

جو بایدن از رقبای اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به شمار می‌آید و گفته می‌شود که پرزیدنت ترامپ در صدد بوده تا از طریق اوکراین به اعتبار بایدن لطمه بزند.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا