fa

دونالد ترامپ خواستار برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

پرزیدنت ترامپ با اظهار اینکه «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان و «آدم شیف» رئیس کمیته اطلاعات، «به کشور خیانت میکنند»، دعوت کرد تا این دو تن و کسانی که به آنها کمک میکنند، از مقامشان عزل شوند.

دونالد ترامپ٬ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با انتشار پیام توئیتری، نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان و آدام شیف، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا و رئیس کمیته اطلاعات این مجلس را به «خیانت» متهم کرده و خواستار برکناری آنها شد.

ترامپ افزود: “پلوسی از همه حیله‌گری‌های آدام شیف و کلاهبرداری‌های گسترده او در کنگره و علیه مردم آمریکا، از جمله جلسات غیرقانونی او با افشاگر مکالمه ترامپ-زلنسکی و وکلای او آگاه بوده است. این باعث می‌شود که پلوسی (عصبی) به اندازه شیفِ (کوچولو) در ماجرای ارتکاب به جرایم سنگین حتی به خیانت مقصر باشد. حدس می‌زنم که این بدان معناست که همه کسانی که با آنها همکاری کردند٬‌ عزل شوند”.

گفتنی است٬ نمایندگان دموکرات‌ کنگره آمریکا مقدمات استیضاح ترامپ را فراهم آورده‌اند. به گفته آن‌ها، ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی‌ خود که در اواخر ژوئیه انجام شده خواسته است، مقام‌های اوکراین تحقیقاتی در مورد هانتر بایدن، پسر جو بایدن انجام دهند.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا ترامپ با زلنسکی گفته که تنها در صورت آغاز تحقیقات درباره بایدن و خانواده اش به اوکراین کمک خواهد کرد. ترامپ نیز اعلام کرد که پیش از این گفت‌وگو کمک 400 میلیون دلاری به کی‌یف را به حالت تعلیق درآورده بوده است.

کاخ سفید اواخر ماه گذشته تحت فشار نمایندگان کنگره و رسانه‌های آمریکایی که متن گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین را منتشر کرده‌اند، قرار گرفته و اعلام کرده که این گفت‌وگو ارتباطی با موضوع کمک به اوکراین نداشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا