ایران

دونالد ترامپ: در صورت صدمه زدن ایران به منافع آمریکا، ۵۲ هدف ایرانی را نابود خواهیم کرد

دونالد ترامپ به ایران هشدار داد که در صورت هدف قرار دادن منافع آمریکا برای انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی، ایالات متحده آمریکا به ۵۲ «سایت ایران» که برخی از آنها برای «ایران و فرهنگ ایرانی» پراهمیت است حمله خواهد کرد.

پرزیدنت دونالد ترامپ شنبه ۱۴ دی در رشته توییتی نوشت: «ایران بسیار گستاخه درباره هدف گرفتن بعضی دارایی های آمریکا برای انتقامجویی از ما به خاطر خلاص کردن جهان از دست رهبر تروریستی شان که تازه یک آمریکایی را کشته و شمار زیاد دیگری را به شدت زخمی کرده بود صحبت می کند. تازه این صرفنظر از همه آدم هایی است که او در طول زندگی اش کشته بود»

 

 

وی افزود: «او [قاسم سلیمانی] به سفارت ما قبلا حمله کرد و آماده می‌شد که به برخی دیگر از نقاط حمله کند. ایران در سالهای گذشته مساله‌ساز بوده است. بگذارید این رو به عنوان هشدار بیان کنم که اگر ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند، ایالات متحده به ۵۲ سایت ایرانی {به نشانه ۵۲ آمریکایی که ایران سال‌ها پیش به گروگان گرفته بود} حمله خواهد کرد که برخی از آنها بسیار سطح عالی و مهم برای ایران و فرهنگ ایران است و این اهداف و خود ایران بسیار سریع و خیلی شدید مورد هدف قرار خواهند گرفت. آمریکا تهدید بیشتری را تحمل نمی کند.»

 

 

این اولین پیامی است که پرزیدنت دونالد ترامپ در واکنش به تهدیدهای انتقام از سوی مقامات ایرانی است.

 

پس از کشته شدن قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد، سیل سخنان و پیام‌های مقامات ایران از جمله علی خامنه ای رهبر این کشور منتشر شد که از «انتقام سخت» صحبت کرده اند.

مجید تخت روانچی، سفیر دائم ایران در سازمان ملل متحد هم به شبکه سی‌ان‌ان آمریکا گفت حمله به کاروان قاسم سلیمانی در عراق یک اقدام نظامی از سوی آمریکاست و پاسخی نظامی هم به دنبال خواهد داشت. او گفت: «این که حالا کی، کجا و توسط چه کسی را باید منتظر ماند و شاهد بود.»

بیشتر مقام‌های نظامی جمهوری اسلامی در پیام هایی که در رابطه با انتقام خون قاسم سلیمانی منتشر کرده‌اند و یا در گفت‌وگو‌هایشان با رسانه‌ها بر موضوع حضور نظامی آمریکا در عراق دست گذاشته‌اند و پایان این حضور نظامی را به عنوان هدف خود اعلام کرده‌اند. از جمله حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران که در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: «ترور سردار شهید قاسم سلیمانی یک انتقام‌گیری راهبردی را در پی دارد که مطمئناً به حضور آمریکا در منطقه پایان خواهد داد.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش‌ به موضوع خروج آمریکا از عراق پیش‌تر در توئیتر نوشته بود که در ۱۵ سال گذشته جمهوری اسلامی در عراق نفوذ کرده و مردم عراق از این موضوع خرسند نیستند:
«آمریکا میلیاردها دلار به عراق پرداخت کرده است. این موضوع در صدر تمام چیزهایی است که ما برای آنها انجام دادیم. مردم عراق نمی‌خواهند که تحت سیطره و کنترل ایران باشند اما در نهایت این انتخاب آنها خواهد بود.»

.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا