آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

دیدار جمعی از فعالین آذربایجانی ساکن اورمیه با روزبه پیری در تبریز

گروهی از فعالین مدنی آذربایجانی ساکن اورمیه، روز جمعه ۹ مهر، با سفر به شهر تبریز با روزبه پیری، پس از آزادی‌اش از زندان مرکزی تبریز دیدار کردند.

گروهی از فعالین مدنی آذربایجانی ساکن اورمیه، روز جمعه ۹ مهر، با سفر به شهر تبریز با روزبه پیری، پس از آزادی‌اش از زندان مرکزی تبریز دیدار کردند.

روزبه پیری در تاریخ ۱۸ شهریور، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم شدید در تبریز بازداشت و ۷ مهر با تودیع قرار وقیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز موقتا آزاد شد.

اتهام این فعال آذریایجانی در مرحله مقدماتی دادرسی «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» به دلیل نوشتن «جزوه تاریخی غرب آذربایجان از دیروز تا امروز وظیفه ما برای فرداها» توسط وی عنوان شده است.

روزبه پیری هنگام بازداشت از سوی مامورین امنیتی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در حالی که صورتش خونین بوده، به اداره اطلاعات تبریز منتقل شده بود.

پس از انتشار این گزارشات، خانواده پیری با تنظیم شکواییه‌ای خطاب به بازپرس شعبه شانزده گلکار تبریز، خواهان برخورد با ضرب و شتم کنندگان فرزندشان حین بازداشتش شده و از موسوی، بازپرس پرونده خواسته اند اجازه معاینه پزشک معتمد پزشکی قانونی از فرزندشان در بازداشتگاه را صادر نماید تا آثار ضرب و جرح بر روی این فعال آذربایجانی از بین نرود.

روزبه پیری سردبیر نشریه تبریز، موسس تشکل دانشجویی نوید اعتدال و مترجم کتاب «سلطان محمد فاتح» می‌باشد که پیش‌ از این نیز بارها به دلیل فعالیت های مدنی خویش بازداشت و به زندان محکوم شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا