آذربایجان

دیدار وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان درباره مناقشه قره‌باغ

وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره روند راه حل مناقشه قره باغ در شهر براتیسلاوا پایتخت کشور اسلواکی دیدار و گفت‌وگو کردند.

المار محمدیاراف و زهراب مناتساکانیان وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان روز گذشته درچارچوب روند راه حل مناقشه قره باغ در براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

وزارت امور خارجه آذربایجان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در این دیدار که بیش از سه و نیم ساعت به طول انجامید٬ در زمینه روند راه حل مناقشه قره باغ بحث و رایزنی شد.

در این دیدار ایگور پوپوف از روسیه، استفان ویسکونتی از فرانسه، اندرو شوفر از آمریکا و آندرزژ کاسپریشک نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز حضور داشتند.

گفتنی است مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی سال 1988 آغاز و در سال 1991 به تهاجم نظامی ارمنستان به اراضی آذربایجان منجر شد.

در نتیجه این مناقشه منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان همجوار آن به اشغال نیروهای ارمنستان درآمد.

در ماه می سال 1994 میان طرفین مناقشه رژیم آتش بس برقرار شد، ولی میانجیگری بین المللی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک روسیه، فرانسه و آمریکا برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تاکنون نتیجه ای نداشته است.

 

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا