آذربایجان

دیدار ٧ ساعته وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره «مناقشه قره‌باغ»

روز چهارشنبه ٢٩ ژانویه، وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در چارچوب مذاکرات «مناقشه قره‌باغ» در شهر ژنو سوئیس دیدار و گفت‌وگو کردند.

«المار ممدیاروف»، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و «زهراب مناتساکانیان» وزیر خارجه ارمنستان در چارچوب مذاکرات «مناقشه قره‌باغ» در شهر ژنو سوئیس دیدار و گفتگو کردند.

 

لیلا عبدالله اوا، سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان با انتشار توییتی اعلام کرد که در این دیدار «ایگور پوپواف» از روسیه، «استفان ویسکونتی» از فرانسه، «اندرو شوفر» از آمریکا و «آندرزژ کاسپریشک» نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز حضور داشتند.

در این دیدار که بیش از 7 ساعت به طول انجامیده است، در زمینه تسریع در مذاکرات و دستیابی به نتایج مشخص در روند راه حل مناقشه قره‌باغ بحث و رایزنی شده.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان مذاکرات فردا نیز ادامه خواهد یافت.

 

 

گفتنی است مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی سال 1988 آغاز و در سال 1991 به درگیری نظامی منجر شد.

در نتیجه این مناقشه منطقه قره‌باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهر همجوار آن به اشغال نیروهای ارمنستان درآمد.

در ماه می سال 1994 میان جمهوری آذربایجان و نیروهای طرف ارمنی رژیم آتش بس برقرار شد، ولی میانجیگری بین المللی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک روسیه، فرانسه و آمریکا برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تاکنون نتیجه ای نداشته است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا