ایرانجهان

دیپلمات‌های پیشین آمریکا به بایدن:برای حفاظت از مردم، از دیپلماسی با حکومت ایران دست بردار

ده‌ها دیپلمات پیشین آمریکا در نامه‌ای از جو بایدن، رییس جمهوری این کشور، خواستند برای «حفاظت از مردم» ایران و آمریکا در مقابل تهدید‌های جمهوری اسلامی از دیپلماسی با حکومت دست بردارد.

به گزارش فاکس نیوز، امضاکنندگان نامه که شامل سفرای پیشین آمریکا در کشورهای مختلف و نهادهای بین‌المللی، و همچنین نمایندگان سابق کنگره می‌شود، از رییس جمهور دموکرات خواستند دیپلماسی با ایران را متوقف کند و به کمپین «فشار حداکثری» به حکومت روی آورد، چرا که آن تنها «سیاست موثر در حفاظت از مردم آمریکا، ایران، دیگران در منطقه و سراسر جهان در مقابل تهدید‌های جمهوری اسلامی» است.

آنان به «چهار دهه لفاظی و اقداماتی که ایالات متحده و مردم آمریکا را هدف قرار داده» اشاره کردند و نوشتند: «رویکرد ارائه پیشگیرانه کاهش تحریم‌ها و اعتماد به حکومت با توجه به سوابق رژیم در دروغگویی درباره برنامه هسته‌ای‌اش کاملا نابجا و بی‌پروایانه است».

این نامه که در سالروز خروج دونالد ترامپ، رییس جمهوری پیشین ایالات متحده،برجام نوشته شده، در حالی ارسال می‌شود که، به گفته فاکس نیوز، تلاش‌ها در دولت بایدن برای بازگرداندن واشینگتن به برجام ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا