جهان

رئیس جمهوری که به ویروس کرونا اعتقادی نداشت و آن را مسخره می‌کرد، بر اثر ویروس درگذشت

سامیا سولوهو حسن، معاون رئیس جمهور تانزانیا در تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که جان ماگوفولی، رئیس جمهور ۶۱ ساله تانزانیا بر اثر ویروس کرونا درگذشت.

جان ماگوفولی چندین هفته بود که در ملاء عام دیده نشده بود و مشخص شد که وی بخاطر ابتلا به ویروس کرونا در یکی از بیمارستان های کنیا همسایه تانزانیا در حالی که حال وی وخیم است و او را به یک ونتیلاتور وصل کرده‌اند، تحت معالجه قرار گرفته است.

بعداً گزارش شد که رئیس جمهور تانزانیا از کنیا به هند برای معالجه منتقل شده است.

ماگوفولی اعتقادی به ویروس کرونا نداشت و آن را مسخره می کرد، رژیم قرنطینه ای را در این کشور وضع نکرد و همچنین با واکسن های رایگان «کواکس» سازمان جهانی بهداشت برای تانزانیا مخالفت کرد.

رئیس جمهور تانزانیا همچنین از کسانی که ماسک استفاده نمی‌کردند تمجید می‌کرد. با این حال، این ویروس به خانواده وی نیز رسید و پسر ماگوفولی آلوده شد. وی گفت که پسرش را با لیمو و زنجبیل و استنشاق بخار درمان کرد.

ماگوفولی ویروس کرونا را “شیطان” خواند و مردم کشور را به دعا برای دفع ویروس دعوت کرد. تانزانیا از ماه مه سال گذشته تاکنون آماری از تعداد افراد آلوده به ویروس منتشر نکرده است.

در طول یک سال گذشته، ماگوفولی بارها اظهار داشته است که ویروس کرونا در تانزانیا وجود ندارد و گردشگران می توانند به این کشور بیایند. به گفته وی، خداوند ویروس را از تانزانیا “اخراج” کرده است.

با وجود این، ماگوفولی در اواخر فوریه با علائم شدید به بیمارستان کشور همسایه، کنیا، منتقل شد. مقامات تانزانیا آلوده بودن وی به ویروس کرونا را انکار می‌کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا