آذربایجان

رئیس جمهور آذربایجان وزیران خارجه و دفاع ترکیه را پذیرفت

الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان امروز یکشنبه ۱۸ آبان مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه و خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه را پذیرفت.

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان ضمن خوش آمدگویی به میهمانان گفت:

«-مهمانان عزیز خوش آمدید.
همانطور که می دانید امروز برای مردم ما یک روز بسیار عزیز است، یک روز تاریخی. امروز روز آزادسازی شوشا است. بسیار مهم است که شما در چنین روزی با ما باشید. این نمونه دیگری از برادری، جلوه ای دیگر از برادری است. مثل همیشه، ما در زمان‌های خوب و بد کنار هم هستیم. این رویداد بار دیگر نشان می دهد که مردم ما چقدر به یکدیگر نزدیک هستند، ترکیه و آذربایجان چقدر به یکدیگر نزدیک هستند.
برادر عزیزم رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، طی یک ماه گذشته و فراتر از آن بارها حمایت خود را از آذربایجان ابراز داشته و با ارائه حمایت سیاسی و معنوی با اظهارات علنی خود، به ما قدرت بیشتری بخشیده است. همچنین، شما وزیر دفاع عزیز و دیگر برادران ما بارها حمایت خود را از آذربایجان اعلام کرده اید. شما تاکید کردید که ترکیه کنار آذربایجان است. البته این اظهارات، این حمایت سیاسی و معنوی نیز نقش مهمی در حل این منازعه داشت.
آزادسازی شهرها و روستاهای ما از اشغال و آزادسازی امروز شوشا، شهر تاریخی آذربایجان، البته یک واقعه بزرگ تاریخی است. ما بسیار خوشحالیم که شما به آذربایجان آمده اید تا این رویداد را در کنار ما جشن بگیرید.
می خواهم دوباره از شما تشکر کنم؛ در این مدت، همه دنیا، کسانی که ما را می خواهند و کسانی که ما را نمی خواهند، دیدند که وحدت ما تزلزل ناپذیر و ابدی است. این ادامه خواهد یافت. دوباره متشکرم ، “خوش آمد” من می گویم.»

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز گفت:
«-آقای رئیس جمهور خیلی متشکرم که ما را پذیرفتید. ما همیشه از حضور در باکو و پذیرایی شما بسیار خرسند هستیم. اما ما امروز خصوصاً خوشحال هستیم. زیرا ارتش قهرمان آذربایجان تحت رهبری جناب عالی، فرمانده کل قوا، شهر تاریخی شوشا را از ارامنه اشغالگر پس گرفت. بنابراین، ما ارتش قهرمان آذربایجان را، به عنوان فرمانده کل قوا شما  را و مردم برادر آذربایجان را که علیرغم روزهای دشوار و به خصوص با وجود موشکهای شلیک شده توسط ارمنستان، پشت سر فرمانده کل قوا و ارتش قهرمان ایستاده‌اند، صمیمانه تبریک می گوییم.
من می خواهم سلام رئیس جمهور محترم خود را برسانم. ما مخصوصاً خوشحالیم که در چنین روزی -روز پرچم- در باکو حضور داریم. متشکریم که ما را پذیرفتید و بار دیگر آقای رئیس جمهور تبریک می گویم.»

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان: بسیار متشکرم. سلام مرا به برادر عزیزم، رئیس جمهور عزیز برسانید. همانطور که می دانید، ما همیشه در ارتباط هستیم، دیروز تلفنی صحبت کردیم. یعنی ما همیشه در ارتباط هستیم و این روابط شخصی، این روابط دوستانه و برادرانه بین ما تأثیر مثبتی بر روابط بین کشورهایمان دارد. بار دیگر متشکرم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا