ایرانسلامتی و زندگیسیاست

رئیس جمهور ایران: چیزی به نام قرنطینه نداریم

رئیس جمهور ایران ضمن رد اخبار قرنطینه شدن تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا تاکید کرد چیزی به نام قرنطینه نداریم، نه امروز، نه ایام نوروز، نه بعد و قبلش.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران پس از جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی این کشور با محوریت ویروس کرونا اظهار داشت: ”چیزی به نام قرنطینه نداریم، نه امروز قرنطینه است، نه ایام نوروز، نه بعد و قبلش و همه در کسب و کار و فعالیت خود آزادند.”

به گزارش خبرگزاری «ایرنا»، وی در ادامه گفت: اصلا اینکه شایع شده در تهران یا بعضی شهرها برخی فروشگاه‌ها و برخی مشاغل قرنطینه هستند، وجود ندارد. خدمات دولت هم به طور معمول به مردم خواهد رسید.

روحانی افزود: نسبت به اینکه کاری تعطیل شود، روز و ساعتی تعطیل شود، کسب خاصی مورد محدودیت قرار بگیرد، مرجع آن فقط ستاد ملی در تهران است استان‌ها به هیچ عنوان حق تصمیم گیری ندارند نه استانداران نه بخش‌های بهداشتی.

وی تصریح کرد: ”ما با کشورهای همسایه برای رفت و آمد در حال مذاکره هستیم، مخصوصا برای نقل و انتقال کالا در مرزها که با پروتکل‌های بهداشتی که مورد توافق ما قرار می‌گیرد و در چارچوب و مدنظر سازمان بهداشت جهانی در حال انجام است وزارت خارجه هم در این زمینه فعال است.”

گفتنی است تا ظهر روز شنبه ویروس کرونا در ایران جان 611 نفر را گرفته است. همچنین تعداد 12 هزار و 700 ایرانی به ویروس کرونا آلوده شدند. وزارت بهداشت ایران تایید کرده که مرکز شیوع این بیماری شهر قم است و همه افراد درگیر یا از اهالی این شهر بودند یا به آن سفر داشته اند.

ویروس کرونا از چین شیوع یافت و به سرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت کرده است. بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، شیوع ویروس کرونا به “سطح همه‌گیری جهانی” رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا