اقتصادایران

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از دستکاری بورس خبر داد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ایران در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه سه سیما پخش می‌شد، گفت بر اساس گزارش‌هایی که داریم بازار بورس دست‌کاری می‌شود.

محمدرضا پور‌ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ایران، شامگاه جمعه ۱۴ شهریور در یک برنامه تلویزیونی گفت، بر اساس گزارش‌هایی که داریم بازار بورس دست‌کاری می‌شود.

آقای پورابراهیمی بدون اینکه جزییات این دستکاری را مشخص کند گفت: « نگرانی جدی از دستکاری بازار سرمایه داریم.»

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ایران در خصوص نظارت بر بازار بورس گفت: «سازمان بورس باید از دستکاری ارزش سهم بورس جلوگیری کند. ارزش سهم نباید بدون دلیل افزایش پیدا کند که متاسفانه شاهد هستیم صف های غیرواقعی در فضای مجازی تشکیل می شود.»

به گفته او «برخی شرکت ها سهام غیرواقعی اعلام کرده و قیمت سازی می کنند که بیشتر این اتفاق نیز امروز در فضای مجازی رخ داده و شاهد هستیم قیمت سهام یک شرکت را در فضای مجازی چند برابر می کنند.»

این نماینده مجلس در باره لزوم آگاهی‌رسانی به مردم در باره درجه ریسک شرکت‌هایی که در بازار بورس هستند، اظهار داشت: «پیشنهاد می کنیم گروه های شرکت های بورسی در سطوح مختلف ریسک دسته بندی شوند تا مردم بدانند که اگر بورس شرکتی را خریداری می کنند، این هزینه کرد آنها دارای چه ریسکی خواهد بود.»

آقای پورابراهیمی  درباره حضور گسترده مردم در بورس هشدار  داد و گفت: «افرادی داریم که واحد مسکونی خود را فروخته و ماشینش را فروخته و حتی قرض کرده و وارد بازار سرمایه شده است.»

او تاکید کرد پیشنهاد می کنیم مردم در صندوق هایی که ریسک کمی دارند سرمایه گذاری کنند.

بر اساس اعلام این نماینده مجلس «۱۰۰۰ میلیارد تومان روزانه به سمت بازار سرمایه» وارد می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا